Aviseringar
Rensa alla

Varför ska det vara omöjligt att få ett jävla jobb?!


Ämnesstartare

Jag har kassavanor - men att få jobb i butiker är fortfarande helt obefintligt. Var jag än vänder mig så är det "orimligt att anställa någon för tillfället". Att vara fattig student suger balle.


   
Citera
Ämnesstartare

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terra de varje vecka genom att ringa och höra

har du gått förbid där och lämnat säljbrev / cv där det står att du hör av dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:

fattig student

Finns väl flera bemanningsföretag som söker specifikt studenter, där har du ju även mer att välja på (om jag inte missminner mig) än sitta på nån stol i nån butik o vara glad mot massa förbipasserande idioter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet, båda jag och min flickvänb söker jobb och det är hopplöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men sluta döda allt mitt hopp. Jag har sökt ett jobb & jag ska få det, - med eller utan kassaerfarenhet! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yrkesutbildning ftw.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Yrkesutbildning ftw.

Det mest värdelösa jag läst på UM i år. Truckförare eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Truckförare eller?

ger rätt bra lön om man jobbar heltid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ger rätt bra lön om man jobbar heltid

Ja, men om man går en jäkla yrkesutbildning som truckförare så kommer man heller inte så mycket längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Det mest värdelösa jag läst på UM i år. Truckförare eller?

Hahah... finns det yrkesutbildning för att bli truckförare? Yrkesutbildning för något man blir av en kurs på några dagar? wtf[zzz] Tror det där är det mest värdelösa jag läst på UM i år[cheers]

Nej, jag tjänar faktiskt väldigt bra för att bara ha gått en yrkesutbildning. Antagligen tjänar jag mer idag än vad du kommer att göra när du är i min ålder[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ger rätt bra lön om man jobbar heltid

Och kan tänka mig att det är en rätt chill arbetssyssla. Även om åtminstone jag inte vill ha det som permanent lösning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Och kan tänka mig att det är en rätt chill arbetssyssla. Även om åtminstone jag inte vill ha det som permanent lösning.

jaaa. har varit lagerarbetare de senaste 4 somrarna och skulle vilja ha ett sådant jobb nu också. har inte fått lära mig köra truck dock så det är ingen som vill ha mig [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Och kan tänka mig att det är en rätt chill arbetssyssla

Vet inte om jag kan hålla med om detta. Vet inte hur det är att vara truckförare. Dom få ggr jag kör truck på jobbet är det stress. Det ska gå fort som fan. Bråttom bråttom bråttom. Sällan det finns tillfälle att köra truck utan att ha bråttom.

Fast heltids truckförare kanske har mer tid på sig än 3 minuter att göra något som tar 5 minuter att utföra?

Fan... nu skulle jag vilja att en heltids truckförare skriver i den här tråden bara för det, om hur det är att vara truckförare ^^

enhimmelskdrog:

har inte fått lära mig köra truck dock så det är ingen som vill ha mig

Du kan själv ta truckkort - om du är beredd att punga ut med dom tusenlapparna ett sånt kort kostar - eller om du har någon väldigt snäll som lånar ut pengar till dig. Man måste inte ha ett jobb för att få det, men det är ju det bästa för då får man det gratis ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Ja, men om man går en jäkla yrkesutbildning som truckförare så kommer man heller inte så mycket längre.

Tar ju ändå bara några dagar att gå den utbildningen och sedan får du en rätt schysst lön med tanke på det arbete du utför. Är väl inte mycket värre än att hamra in ett säljmanus som telefonförsäljare? Liksom, som en tillsvidare-grej tills du vet vad du vill göra.


   
SvaraCitera