Aviseringar
Rensa alla

Varför ska det vara omöjligt att få ett jävla jobb?!


Ämnesstartare

Storchen84:

[zzz] Tror det där är det mest värdelösa jag läst på UM i år[cheers]

Öhöhöh, där fick du till det. Men jo, något sådant finns det. Eller så kanske det heter yrkesförare eller vad vet jag. Värdelöst vilket som.

Yrkesutbildningar leder bara till sunk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Du kan själv ta truckkort - om du är beredd att punga ut med dom tusenlapparna ett sånt kort kostar

precis, men har inga pengar nu eftersom jag inte får något jobb [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

precis, men har inga pengar nu eftersom jag inte får något jobb

Känner till dillemmat. Ett truckkort hade underlättat att få jobb, men du har inte råd att skaffa ett truckkort. Lols[bigsmile]Fast vänta... Kan man kanske inte tjata till sig en sån kurs genom arbetsförmedlingen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Kan man kanske inte tjata till sig en sån kurs genom arbetsförmedlingen?

jo, mamma sa något om att hennes sambos son hade fått åka till en annan stad för att ta truckkort, genom arbetsförmedlingen då [smile] tänkte skriva in mig i veckan (var inskriven förut men fick en provanställning och blev utskriven pga det trots att jag inte var kvar efter provanställningen [zzz])


   
SvaraCitera

Tamburinmannen:

Jag har kassavanor - men att få jobb i butiker är fortfarande helt obefintligt. Var jag än vänder mig så är det "orimligt att anställa någon för tillfället". Att vara fattig student suger balle.

http://www.studentconsulting.se/
http://www.jobbaextra.se/
http://www.studentjobb.com/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

www.academicwork.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

provanställning

enhimmelskdrog:

har varit lagerarbetare de senaste 4 somrarna

Mm, antar att man får leta bra länge om man ska hitta ett lagerjobb där man som vikarie blir skickad på en sådan kurs, med tanke på att den går på minst 6 000.

Borde däremot gå att bli fast anställd utan truckkort, och att dom sedan tycker "Nej men vi skickar dig på kurs så att du kan köra också" för att du ska kunna vara mer "mångsidig".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Mm, antar att man får leta bra länge om man ska hitta ett lagerjobb där man som vikarie blir skickad på en sådan kurs, med tanke på att den går på minst 6 000.

hade inte provanställning som laferarbetare alltså, utan som telefonfrsäljare. orkar inte fixa stavningn nu.

Storchen84:

Borde däremot gå att bli fast anställd utan truckkort, och att dom sedan tycker "Nej men vi skickar dig på kurs så att du kan köra också"

ja rpecis 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

hade inte provanställning som lagerarbetare alltså

Det förstod jag, att jag citerade att du varit lagerarbetare var en del av min poäng av att man inte lär bli skickad på en sån kurs som vikarie[crazy]

Btw, laferarbetare fick mig att fnissa lite. Och nu kom jag o tänka på en läfpande laferturk också och skrattar nu högt[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att du är dålig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Det förstod jag, att jag citerade att du varit lagerarbetare var en del av min poäng av att man inte lär bli skickad på en sån kurs som vikarie

jaha haha, trodde du fattade fel sorry [cool]

Storchen84:

Btw, laferarbetare fick mig att fnissa lite. Och nu kom jag o tänka på en läfpande laferturk också och skrattar nu högt

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

[bigsmile]

Fan, fkulle egentligen fkrivit "läfpande laferturk ockfå och fkrattar nu högt" infåg jag prefif[blush]


   
SvaraCitera

Dela ut reklam, eller plugga, eller sälj sex, eller leta pantburkar.


   
SvaraCitera