Aviseringar
Rensa alla

Varför ska jag leva?


Ämnesstartare

Hej

Jag är 15år och känner att allting är skit och förstår inte varför jag ska leva? Jag har ingenting att leva för. Jag är inget rikemans barn, jag har inte särskilt bra betyg. godkänt i allt. Jag har inga kompisar som är schyssta som kompisar är med varandra. Jag har ingen flickvän och jag har heller aldrig haft någon. Och jag saknar någon mer än allt att få ha någon att vara med, att ha någon krama om osv, att känna mig älskad av någon.

Jag är ingen sån som bara sitter inne hela dagarna och tycker synd om mig själv, utan jag brukar ju vara ute med kompisar och sånt men jag tycker vi inte har särskilt kul.

Jag har funderat på självmord, och sen när jag blir äldre så ska man jobba för att kunna överleva. Vad är vitsen liksom?


   
Citera

Du är bara 15, sluta lipa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tunga tankar du har .__. flytta när du ska läsa på gymnasiet coh börja om på nytt med nya vänner?


   
SvaraCitera

försök få tag i en bra psykolog


   
SvaraCitera

Tycker du inte om ditt liv så försök att förändra det. Du är bara 15 så självmord är ingen lösning för dig... leta efter bra människor att umgås med för du kommer hitta dem. Försök se lösningar. Klart du kommer hitta någon att vara med.
Varför har du inte kul när du väl är ute?


   
SvaraCitera

ghunter:

godkänt i allt

Bättre än vad jag hade iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte nog med det jag har en storebror som snart fyller 20 som är riktigt jobbig och ska jävlas.


   
SvaraCitera

Alltså could be worse...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ghunter:

Jag har funderat på självmord, och sen när jag blir äldre så ska man jobba för att kunna överleva. Vad är vitsen liksom?

Ge inte upp, tänk på dina föräldrar och syskon om du har några. Livet blir sig aldrig likt om man förlorar nån och jag vet vad jag talar om så ge in upp för allt i världen.

Lär dig spela ett instrument och bli grym på det, joina sen ett band, där brukar kamratskapen vara fin. [smile] Inget jättebra tips kanske men alltid nåt. Jag kysste förövrigt en tjej första gg när jag var 18 och fick min första flickvän när jag var 20.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

försök få tag i en bra psykolog

Jag tror inte det är något för mig.

PrickiigStrumpa:

flytta när du ska läsa på gymnasiet coh börja om på nytt med nya vänner?

Det är inte så lätt. Bor inte direkt i storstaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ProMaster_86:

Lär dig spela ett instrument och bli grym på det

Instrument är inget för mig. Tack iaf [blush]


   
SvaraCitera

ghunter:

Jag tror inte det är något för mig.

trodde inte jag heller men för mig blev det lite bättre iaf när jag fick en lite vettig människa att tala med


   
SvaraCitera

ghunter:

Bor inte direkt i storstaden.

Allting är tråkigt på landet, tro mig jag har också varit 15. Det blir bättre.


   
SvaraCitera

ghunter:

Jag har inga kompisar

ghunter:

jag brukar ju vara ute med kompisar och sånt

[smile]

ghunter:

Jag är inget rikemans barn

Hur kan detta vara en orsak till att ta livet av sig?


   
SvaraCitera

jag är inte heller något rikemans barn [sad] borde jag fundera på självmord?


   
SvaraCitera