Aviseringar
Rensa alla

Varför ska just Du rösta blått på söndag? Här är några skäl!


Ämnesstartare

Chryseus:

Det finns redan förvaringsplatser för radioaktivt avfall i Sverige. Och fler framtidssäkra är på väg. Läs lite om SKB.

Vad synd att partisekreterarna inte verkar vara medvetna om det, det ger ju ett så bra och seriöst intryck [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Vad synd att partisekreterarna inte verkar vara medvetna om det, det ger ju ett så bra och seriöst intryck [wink]

Visst är det konstigt. Politiker brukar ju inte vara kända för att ha koll på teknikens framskridande.

Om du inte tror mig så gå in på de här sidorna, det finns redan och förbättringar är på gång [smile]:
http://www.skb.se/
http://www.skb.se/Templates/Standard____15010.aspx


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

På fredag skall jag rösta - rött, det vill säga Vänsterpartiet. Landstinget blir det även där Vänsterpartiet. Kommunalt blir det och håll i hatten nu, Chryseus; Kommunistiska Partiet.

Hujeda mig[sad] Well, det är ditt val, det kan inte jag ändra på[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Socialdemokraternas dominans

är en bra sak, vilket illustreras av din andra punkt.

Chryseus:

Våga säga nej till skadlig symbolpolitik

...vilket är resultatet av ett politiskt klimat där partier som på det stora hela vill samma sak måste hävda sig genom att nischa sig ideologiskt för att ha en chans hos pöbeln.

Chryseus:

Rädda arbetslinjen

skitbra förslag, för de som insett att hundratusentals svenskar avstår från att jobba eftersom skatterna är för höga, och bidragen är för gynsamma. jag tycker att detta är uppenbart.

Chryseus:

Håll Ohly (Vänsterpartiet) utanför arbetslinjen!

du återanknyter här på ett snyggt sätt till punkt två.

Chryseus:

Behåll kärnkraften

ingen tänkbar regering skulle helt avveckla kärnkraften om det visar sig att alternativen inte är hållbara. att påbörja processen är det vettigaste sättet att sätta press på individer och företag för att faktiskt effektivisera, och på så vis dra ner efterfrågan på el. fast i sann borgerlig anda är väl det en dålig sak.

Chryseus:

Välj kompetens och kunskap före SLARV

här har du en god poäng, alliansen har en lång historia av att inte tillsätta tramsministrar, och att ta till sig av utredningar av deras tilltänkta förändringar som de själva inlett.

Chryseus:

Ja tack! - till internationell solidaritet

solidaritet är ju bra, låt oss visa solidaritet på söndag genom att rösta fram det block som öppet visar sin förkärlek till ekonomisk imperialism. det är inte som om världssvält och slaveri finns på riktigt.

Chryseus:

Behåll Jan Björklund som magister!

medhåll. senare års förändringar inom skolan har lett till skitmycket bra. har glömt vad för stunden, klantigt nog, kan du påminna mig? kan vara bra att veta inför trollande av sossarnas valstugor.

Chryseus:

Sist men inte minst, ge Alliansen en chans att bevisa sig!

ett ofelbart argument, som är så bra att det skulle kunna användas med minimal modifikation för att motivera en röst på nsdap. det måste ändå ses som en kvalitetsstämpel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Om du inte tror mig så gå in på de här sidorna, det finns redan och förbättringar är på gång :

Du bevisar ju bara deras inkompetens [wink] Sådan ska la en partisekreterare ha koll på? uhuh, så oseriösa alliansen är [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Du bevisar ju bara deras inkompetens [wink] Sådan ska la en partisekreterare ha koll på? uhuh, så oseriösa alliansen är [wink]

Jag bevisar allas inkompetens på den fronten. För du tror väl helt allvarligt inte att exempelvis MP är bättre?


   
SvaraCitera

Varför ska du rösta RÖTT? Här är ett bra skäl:

höhö[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

För du tror väl helt allvarligt inte att exempelvis MP är bättre?

Jo [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Jo [rolleyes]

Haha, nä..
De påstår både att kärnkraften är dyrare än vindkraften OCH att man inte har någonstans att förvara avfallet. Snäppet värre va. [rolleyes]


   
SvaraCitera

om man redan röstat då!!!??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

om man redan röstat då!!!??

Då ställer man sig i skamvrån och skäms!


   
SvaraCitera

passaro:

Då ställer man sig i skamvrån och skäms!

[sad]

*sitter kvar vid datorn*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Haha, nä..

Det tror jag visst [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Det tror jag visst [no-no]

Tro kan man göra i kyrkan. Du är väl inte KD:are? 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

när Lars Ohly nyligen ombads välja mellan Israel eller Iran vägrade han att ta ställning. Skrämmande!

Ja verkligen. Diktatur är fel men folkmord är helt ok. Jag hade nog haft jävligt svårt att välja där också


   
SvaraCitera