Aviseringar
Rensa alla

Varför ska killar alltid vara bättre?


Ämnesstartare

Hmm. jag och min mamma pratade om det här för några dagar sen. Ett litet exempel, jag har tatueringar, om jag nämner det för nån kille blir alltid svaret 'JAAA. jag ska ju också skaffa en snart', varenda gång! Sen skaffar dem aldrig en, det är precis som dem säger så för att vara lika hårda. Varför är det så?

Sen sa min mamma att folk kan nog uppfatta mig som ganska 'stark'. Jag är ingen oskyldig söt liten flicka som behöver en stor stark man som tar hand om mig. Jag är säker på mig själv, vet vad jag tycker och är inte rädd för att säga det.

Är detta dåligt? är det anledning till varför pojkar verkar bli skrämda av mig? Måste man vara oskyldig och liten för att en kille ska vilja ha en?


   
Citera

nej


   
SvaraCitera

Det är väl olika vad folk vill ha. [shake]


   
SvaraCitera

Human:

Sen skaffar dem aldrig en

*de

Human:

det är precis som dem säger så för att vara lika hårda. Varför är det så?

*de


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

*de

tack. jag har blivit lite dålig på det jaa...


   
SvaraCitera

För att det är universums sätt att rätta till balansen; killar skall vara bättre.


   
SvaraCitera

mopsen:

*de

[love]

OnT: Ja, det där stämmer nog in i fall där killen lider av efterblivenhet.


   
SvaraCitera

passaro:

killar är bättre.

fix'd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Human:

Ett litet exempel, jag har tatueringar, om jag nämner det för nån kille blir alltid svaret 'JAAA. jag ska ju också skaffa en snart', varenda gång! Sen skaffar dem aldrig en, det är precis som dem säger så för att vara lika hårda. Varför är det så?

Tror de flesta killar säger så till alla som skaffar en tatuering.
Det har nog med avundssjuka i allmänhet snarare än att du e tjej.

Human:

Är detta dåligt? är det anledning till varför pojkar verkar bli skrämda av mig? Måste man vara oskyldig och liten för att en kille ska vilja ha en?

Tror du måste förstå lite om vad våra roller genom åren har varit och det har varit mannen sköter jakten och beskyddandet.
Det är otroligt djupt rotat och går inte bort över en kväll.
Men annars kan du väl hitta dig en liten mesig kille som gör allt du säger. [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mow Skwoz:

OnT: Ja, det där stämmer nog in i fall där killen lider av efterblivenhet.

då har jag bara träffat efterblivna killar.. [n]


   
SvaraCitera

Human:

då har jag bara träffat efterblivna killar.. [n]

Du bör väl helt enkelt uppsöka en mer intellektuell sfär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Human:

Sen sa min mamma att folk kan nog uppfatta mig som ganska 'stark'. Jag är ingen oskyldig söt liten flicka som behöver en stor stark man som tar hand om mig. Jag är säker på mig själv, vet vad jag tycker och är inte rädd för att säga det.

min typ av tjej [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Human:

då har jag bara träffat efterblivna killar..

Well if it walk like a duck, look like a duck, talk like a duck....[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Men annars kan du väl hitta dig en liten mesig kille som gör allt du säger.

hahah. synd om den killen eller
Men nä, problemet är kanske att jag själv är för 'manlig'. Så manlig som jag vill att min man ska va är kanske omöjligt manlig utan att vara för jobbigt manlig. ehh..

Mow Skwoz:

Du bör väl helt enkelt uppsöka en mer intellektuell sfär.

jag får nog det va.


   
SvaraCitera

Human:

jag får nog det va.

ok gör så hälsa


   
SvaraCitera