Aviseringar
Rensa alla

varför ska man kunna java?[mad]


Ämnesstartare

hatar det, sämst och onödigast programmeringsspråk ever[mad] fattar ingenting[cry]


   
Citera
Ämnesstartare

postis_per:

hatar det, sämst och onödigast programmeringsspråk ever[mad] fattar ingenting[cry]

Det är inte vidare effektivt, men kan köras på nästan vilken platform som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

sämst och onödigast programmeringsspråk ever

Java är ju ett av de lättare språken, och dessutom ett av de mest använda i världen. Så det är knappast onödigt. [cheers]

Var glad för att du inte behöver lära dig C++ istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tramsnisse:

Var glad för att du inte behöver lära dig C++ istället.

waat, det läste jag i a-kursen och har inga som helst problem med x) nu i b-kursen måste vi dock lära oss java och jag fattar ingenting[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

waat, det läste jag i a-kursen och har inga som helst problem med x) nu i b-kursen måste vi dock lära oss java och jag fattar ingenting

Programmering A är naturligtvis lättare än programmering B, även om båda är på riktigt låg nivå. [ops]

Läser man B-kursen med C++ så får man lära sig pekare, vilket ofta anses som jobbiga att arbeta med och en av de största källorna till fel. Så var glad för att du slipper det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

hatar det, sämst och onödigast programmeringsspråk ever[mad] fattar ingenting[cry]

Hatar du Java så kan du helt enkelt byta språk, till kanske C# som är ganska enkelt och smidigt. Så länge du uppfyller kursmålen så kan du använda vilket språk du vill, för det står inte i kursmålen vilket språk du skall kunna utan bara vilka uppgifter du skall kunna utföra 😉


   
SvaraCitera

jag hade prov i java idag, de gick inte så bra [sad]


   
SvaraCitera
elinc

postis_per:

nu i b-kursen måste vi dock lära oss java och jag fattar ingenting[cry]

Jag läste java i A-kursen. Ska göra det i B också. Känns onödigt att lära sig två språk endast väldigt grundläggande tycker jag? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tramsnisse:

Läser man B-kursen med C++

elinc:

änns onödigt att lära sig två språk endast väldigt grundläggande tycker jag? [surprised]

fick liksom inte välja[sad]


   
SvaraCitera
elinc

postis_per:

fick liksom inte välja[sad]

Dåligt 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

C++ är bättre. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skriv maskinkod då om språk är så jobbigt![no-no]


   
SvaraCitera

aristoteles:

Det är inte vidare effektivt, men kan köras på nästan vilken platform som helst.

Hallu, C?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alter ego:

Hallu, C?

Skulle mitt påstående vara felaktigt tycker du?


   
SvaraCitera

aristoteles:

Skulle mitt påstående vara felaktigt tycker du?

Nej, det har du rätt i.


   
SvaraCitera