Aviseringar
Rensa alla

Varför ska man lära sig svenska om ingen bryr sig?


Ämnesstartare

Jag ska börja med att skriva att jag INTE är ute efter att jaga personer med det här problemet, men jag skulle hur som helst vilja göra min röst hörd med att ifrågasätta hur vissa människor formligen STRUNTAR i hur de skriver när de ska få fram vad de vill ha sagt ute på nätet eller i övrigt.

Om ingen ids använda sina tillgångar (som faktiskt många HAR) som man fått när man till exempel har skrivit i Diktamen när man har gått ut ur allt vad skola heter, varför ska man då få uppta skolans & samhällets tid & lära sig svenska då när de inte använder de som de lär sig?

Visst håller jag med om att det finns de som har dyslexi som kan behöva hjälp för att skriva en mening bättre & mer förståelig, men de som inte anser sig ligga inom den gruppen då?
Vad händer med DEM?

Jag hoppas att någon smart människa kan ge mig ett bra svar på min fråga.

Är det av ren arrogans eller är det så att människor idag inte VILL lära sig hur man skriver?

P.S. Jag anser inte att man är sämre bara för att man har problem att stava utan jag ifrågasätter sättet som många resonerar på & som knappast gör svenska-lektionerna bättre.

D.S


   
Citera

Lathet föder idioti.

Idioter är inte kända för att skriva grammatiskt korrekt 😉


   
SvaraCitera

Lovaren_83:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Lovaren_83:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Om du hade velat bli tagen på allvar med detta inlägg hade jag föreslagit att du nog skulle bemöda dig med att skriva ut ordet "och" istället för att genomgående använda "&", samt att du lät bli att skriva vissa substantiv med versal som begynnelsebokstav. Diktamen är inget egennamn och skall därför ej heller - i mitten av en mening - skrivas med stort D.


   
SvaraCitera
Gifted

Lovaren_83:

Tycker du att det är viktigt att kunna skriva så att folk inte missuppfattar vad du vill framföra?

Jag skulle omöjligt klara mitt jobb om jag inte kunde skriva på ett sådant sätt så att det inte rådde någon tvekan om vad jag menar.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera