Aviseringar
Rensa alla

Varför skäms människor?


Ämnesstartare

asså jag fattar inte varför Skäms Människor? asså vi är ju bara människor alla människor gör fel hela tiden fuck that nu ska jag sluta att skämmas! men vad innebär skämmas? asså kan ni förknepa det med en mening!!


   
Citera

Rädsla för att bli utstött från flocken 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:
Rädsla för att bli utstött från flocken 

men behöver man kskämmas för de? är rädlsa o ånger o skämmas samma sak?


   
SvaraCitera
Roloch

superpojken:
Rädsla för att bli utstött från flocken 

Precis som Superpojken sa! 

Det kommer ifrån evolutionen! Förr så ville man inte stå ut och synas för mycket och riskera att bli utstött och då få en lägre chans att överleva! Att skämmas och t.ex vara rädd för att prata inför en grupp var bara ett försvar som kroppen har utvecklat för att skydda oss. Detta är dock ett handikapp i dagens samhälle och lär ta många många år för att försvinna med evolutionen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Can't relate då jag aldrig skäms.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Don't feed etv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roloch:

Precis som Superpojken sa! 

Det kommer ifrån evolutionen! Förr så ville man inte stå ut och synas för mycket och riskera att bli utstött och då få en lägre chans att överleva! Att skämmas och t.ex vara rädd för att prata inför en grupp var bara ett försvar som kroppen har utvecklat för att skydda oss. Detta är dock ett handikapp i dagens samhälle och lär ta många många år för att försvinna med evolutionen. 

men varför ska man skämmas att årata inför grupp?


   
SvaraCitera
Roloch

IIGonnaKillYou99:

men varför ska man skämmas att årata inför grupp?

För att förr så ville man inte utmana ledaren och då riskera att bli utstött ifrån gruppen, Höll man sig på en lagom nivå och bara lydde så var man inget hot, riskerade inte att bli utstött!


   
SvaraCitera
Roloch

IIGonnaKillYou99:

men varför ska man skämmas att årata inför grupp?

I dagens samhälle är det dock tvärtom, Idag måste man våga höras, ta chanser och stå upp för sig själv för att lyckas! Detta är ett bevis på att det som en gång i tiden unnade oss, är ett problem i dagens samhälle. Evolutionen jobbar långsamt men gör ett bra jobb. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roloch:

I dagens samhälle är det dock tvärtom, Idag måste man våga höras, ta chanser och stå upp för sig själv för att lyckas! Detta är ett bevis på att det som en gång i tiden unnade oss, är ett problem i dagens samhälle. Evolutionen jobbar långsamt men gör ett bra jobb. 

så om man pratar inför en grupp eller 50 pers är de normalt att man känner sig nervös? eller att de är bekvämt att prata inför pers det gäller väl bara att möta sin räddsla?


   
SvaraCitera
Roloch

IIGonnaKillYou99:

så om man pratar inför en grupp eller 50 pers är de normalt att man känner sig nervös? eller att de är bekvämt att prata inför pers det gäller väl bara att möta sin räddsla?

Det är helt normalt. Nervositet är något positivt i en lagom dos. Det gäller bara att möta sin rädsla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roloch:

Det är helt normalt. Nervositet är något positivt i en lagom dos. Det gäller bara att möta sin rädsla

men vad tänker folk om en när man står där o pratar?  ska man  känna sig stolt över swnärman har gjort det?  ska man bara prata på när man står där framme


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså mitt jävla problem det är att jag tänker för mycket jag ska bara göra saker utan att tänka mig för men jag tänker fan för mycket  hur slutar jag tänka så mycket hjälp!!


   
SvaraCitera
Roloch

IIGonnaKillYou99:

men vad tänker folk om en när man står där o pratar?  ska man  känna sig stolt över swnärman har gjort det?  ska man bara prata på när man står där framme

Vad dem tänker är ju svårt för oss att veta, men oftast är det inget negativt! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de pratade om detta på P3 idag lol


   
SvaraCitera