Aviseringar
Rensa alla

Varför skulle våldtäkt vara värre än grov misshandel?


Känner personligen såhär 

Mord är värst sen tortyr sen våldtäkt sen grov mishande sen stöld sen mishandel. 

Vehnk: Kvinnor som blir drabbade av brott får alltid en högre offerstatus än män. Kvinnan anses vara en svagare part som naturligt har det svårt att värja fysiska angrepp. Och män måste likväl de leva upp till sina förväntningar som starka. Därför kan du som drabbad man inte falla tillbaka och ursäkta dig på samma sätt över din låga fysiska kapacitet som kvinnor per automatik kan.

Det låter som du tycker det är en fördel att ha hög offerstatus? Hatar verkligen alla typer av offerroller och avskyr att hamna i en, så ser det som helt förjävligt att ha en högre offerstatus.  Och vadå ursäkta sig? Det är bara ett skäl t.ex. 'Han pressade mig till golvet och hur mycket jag än kämpade kom jag inte loss'


   
SvaraCitera

ooaooetsraoouevuooae: Det låter som du tycker det är en fördel att ha hög offerstatus? Hatar verkligen alla typer av offerroller och avskyr att hamna i en, så ser det som helt förjävligt att ha en högre offerstatus.

Jag tror definitivt att kvinnor ser detta som en angenäm fördel. När det kommer till kritan så är det alltid lite extra skönt att få lite positiv särbehandling. Kvinnans position går heller inte stick i stäv med våra moraliska riktlinjer som grundar sig i att kvinnor defakto är svagare än män. Och att det finns principer som förhindrar starka från att ge sig på svaga tycker inte jag är något dåligt. Det gör sig naturligtvis inte gällande i samtliga fall. Men generellt så tror jag att det är så.


   
SvaraCitera

Det finns inget mer irriterande än folk som tror att man är liten och skör och inte klarar något, och jag vet att jag knappast är ensam om att tycka det.

JA, det finns GARANTERAT kvinnor som tycker det är skönt att vara offer, men jag tror inte att det är den större majoriteten, vilket du får det att låta som.

Vehnk:

Jag tror definitivt att kvinnor ser detta som en angenäm fördel. När det kommer till kritan så är det alltid lite extra skönt att få lite positiv särbehandling. Kvinnans position går heller inte stick i stäv med våra moraliska riktlinjer som grundar sig i att kvinnor defakto är svagare än män. Och att det finns principer som förhindrar starka från att ge sig på svaga tycker inte jag är något dåligt. Det gör sig naturligtvis inte gällande i samtliga fall. Men generellt så tror jag att det är så.


   
SvaraCitera

Blivande_japan: JA, det finns GARANTERAT kvinnor som tycker det är skönt att vara offer, men jag tror inte att det är den större majoriteten, vilket du får det att låta som.

När det kommer till kritan, så är nog även du det ska du se. Vad du sitter och säger här ger inget som helst intyg för hur du skulle reagera inför ett fall av våldsbrott som exemplen i TS gör gällande.

Sedan till alla som inte förstått det än så kan jag intyga om att jag personligen inte riktigt påhejar ett sådant system i sig självt. Jag ger bara min bild av samhället.


   
SvaraCitera

Vehnk: När det kommer till kritan, så är nog även du det ska du se.

lol. jävla översittare.


   
SvaraCitera

Vehnk:

När det kommer till kritan, så är nog även du det ska du se. Vad du sitter och säger här ger inget som helst intyg för hur du skulle reagera inför ett fall av våldsbrott som exemplen i TS gör gällande.

Sedan till alla som inte förstått det än så kan jag intyga om att jag personligen inte riktigt påhejar ett sådant system i sig självt. Jag ger bara min bild av samhället.

Biologen:

lol. jävla översittare.


   
SvaraCitera

Vill ni töntar spela tuffa framför en skärm så gör det för all del. Tror
ni inte att gemene man skulle uppskatta positiv särbehandling så får ni
göra det med. Men Japanens resonemang blir ju inte mer trovärdigt för det liksom.


   
SvaraCitera

Vehnk: ror ni inte att gemene man skulle uppskatta positiv särbehandling så får ni göra det med.

du tänker att kvinnor som har blivit våldtagna efteråt sitter och njuter av att bli "positivt särbehandlade" av det juridiska systemet ??


   
SvaraCitera

Vehnk: Vill ni töntar spela tuffa framför en skärm så gör det för all del. Tror ni inte att gemene man skulle uppskatta positiv särbehandling så får ni göra det med. Men Japanens resonemang blir ju inte mer trovärdigt för det liksom.

Men ja, du hatar kvinnor. har du något mer du försöker retoriskt dölja? Tumme upp


   
SvaraCitera

Vehnk: Vill ni töntar spela tuffa framför en skärm så gör det för all del. Tror ni inte att gemene man skulle uppskatta positiv särbehandling så får ni göra det med. Japanens resonemang är inte trovärdigt alls.

inte ditt heller, kom tillbaka när du vet hur det är att ha varit ett misshandelsoffer och i ett annat fall våldtäkt..

fast ja, är du kille så är det nog annorlunda men jag drog fan inte fördel av att jag är kvinna


   
SvaraCitera

Biologen: du tänker att kvinnor som har blivit våldtagna efteråt sitter och njuter av att bli "positivt särbehandlade" av det juridiska systemet ??

Nej, hur fick du det jag sa till det där?

Jag har inte talat om några juridiska processer, utan vår moraliska syn på brott kontra kön.

Diablo_Girl: inte ditt heller, kom tillbaka när du vet hur det är att ha varit ett misshandelsoffer och i ett annat fall våldtäkt..

fast ja, är du kille så är det nog annorlunda men jag drog fan inte fördel av att jag är kvinna

Ännu en som sållar sig till klubben för verklighetsfrånvända.

Skulle det vara en merit att ex få lika mycket stryk bara för att man är tjej och inte en kille och att kvinnor själva seriöst ställer sig bakom en sådan syn? Jag kan ju med största säkerhet säga att jag hade diggat som fan att behandlas lindringare i våldsamma sammanhang. Är jag onormal som inte siktar på att få en råare behandling än nödvändigt?


   
SvaraCitera

Vehnk: Jag har inte talat om några juridiska processer, utan vår moraliska syn på brott kontra kön.

du tänker att kvinnor som har blivit våldtagna efteråt sitter och njuter
av att bli "positivt särbehandlade" av folk ?? hur yttrar sig denna positiva särbehandling ?? och tror du någon som har blivit våldtagen njuter av den snarare än att känna skam och må allmänt jävla pissdåligt ??


   
SvaraCitera

Vehnk: Skulle det vara en merit att ex få lika mycket stryk bara för att man är tjej och inte en kille och att kvinnor själva seriöst ställer sig bakom en sådan syn? Jag kan ju med största säkerhet säga att jag hade diggat som fan att behandlas lindringare i våldsamma sammanhang. Är jag onormal som inte siktar på att få en råare behandling än nödvändigt?

det jag menar är att som tjej vet jag inte hur det skulle vara för en kille men jag kan tänka mig att det är annorlunda med reaktioner och känslor pga hur samhället ser ut

och nej jag diggar inte stryk eller våldtäckt.. säger bara att uttala dig inte som om du vet hur det känns eller hur man reagerar efteråt när du själv ej varit med om det..


   
SvaraCitera

vd är värst: slagen i huvet med dett vedträ eller knullad i röven med et? 


   
SvaraCitera

eftersom jag varit med om både misshandel och våldtäkt(vilket det tydligen enligt lag var, vet jag nu) så kan jag intyga att för min del, trots att misshandel pågick under längre tid samt hade större kroppsliga skador så var våldtäkts_försöket_ värre. det är en större kränkning, eftersom denne man tog sig rätten att för tillfället äga min kropp på det stället där inte bara mitt framtida intima, privata liv kommer att ha viss fokus utan även där mitt eventuella barn för första gången kommer entra världen.

och det är, som sagt, även viss skam kring det. jag var i slutskedet på min mens där det inte kommer alls mycket, men är ändå somliga spår och jag fick rodnad i ansiktet när jag tänkte på att jag kanske hade äcklat den okände pojken som vanhedrad mig inför mig och att jag aldrig någonsin kan berätta det för någon jag känner. misshandeln å andra sidan, känner två av tre i min familj till samt andra.

så, med lite erfarenhet, kan jag säga att våldtäkt är värre än misshandel. dock kan jag ej tala för andra kvinnor eller männens perspektiv som av naturen ej har samma förutsättningar för båda alternativen.

och för er som kan ha intresse av att veta, jag tar inte så stor vikt vid dessa händelser, de kvalificerar sig inte ens i topp tio av mitt livs olyckligheter. 


   
SvaraCitera