Aviseringar
Rensa alla

Varför snusar män mer än kvinnor?


Ämnesstartare

isola:

För att det är mer socialt accepterat att snusa som man.

varför tror du att de är så då? varför kan de inte vara socialt accepterat att kvinnor snusar?


   
SvaraCitera

pga förknippat med manlighet

hur ofta ser du 1 bild på 1 fin socitetsdam med snus jämför med en bonnig man med en fet lösprilla under läppen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Kan tänka mig att det hör ihop att med när snuset kom så var det inte tal om något stockholmskt jävla finsnus i påse utan redigt lössnus och bruk av sådant kan anses oförenligt med något slags traditionell bild av hur en kvinna skall uppträda. Detta plus att det är lite potentare är väl något som gjort att det blivit förknippat med manlighet. Detta har väl hängt kvar in i våra dagar.

Så de du menar att de var alltså mer naturligt/ manlig för män att snusa? [smile]


   
SvaraCitera
sincan

Pga biologisk skillnad. Snuset är mer manligt och passar då män på samma sätt som att tamponger passar tjejer mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

pga förknippat med manlighethur ofta ser du 1 bild på 1 fin socitetsdam med snus jämför med en bonnig man med en fet lösprilla under läppen?

typ aldrig hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sincan:

Pga biologisk skillnad. Snuset är mer manligt och passar då män på samma sätt som att tamponger passar tjejer mer.

haha jo de är ju sant


   
SvaraCitera

emmelina100:

så du menar att män snusar för att de är äckligt?

aa


   
SvaraCitera

emmelina100:

typ aldrig hehe

precis


   
SvaraCitera
kachin

men cheyer, det e ju inte så glammigt att snusa [wink] mkt coolare att röka:

Image


   
SvaraCitera
höna

känner rätt många som snusar som är kvinnor. dock endast påssnus. snusar ibland på fyllan.. sen får jag ont i läppen och så rinner det. sen spottar jag ut det[sad]


   
SvaraCitera

emmelina100:

så du menar att män snusar för att de är äckligt?

nej det jag menar är att tjejer generellt har en betydligt högre vilja än män att se fräscha ut och då kanske inte tycker att det är så fränt med snus som rinner i käften.


   
SvaraCitera

emmelina100:

haha jo de är ju sant

haha


   
SvaraCitera

snus går i linje med den manliga smutsigheten.

samma "smutsighet" brukar inte kvinnor uppnå (även om det helt klart är möjligt), utan kvinnor uppnår en viss "skönhet".

skönheten går inte i linje med det starka och småäckliga i snus som män enkelt kan representera i sin smutsighet.

en annan liknelse är att en man som skiter kan vara lite mera "[cool] hö-hö-öh", medan en kvinna som skiter inte är samma sak.

men såhär är så jag känner kring det hela. för mig känns det som om jag just nu pekar ut något som är extremt obvious men tydligen har inte alla samma uppfattnign!

(OBS! träffat kvinnor som bär sin snus bra, men dom är också mer benägna att göra "skitiga" saker i livet har det känts som.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjälp mig i min tråd [smile]


   
SvaraCitera

för att snus är stört äckligt och euw. men det är mer ok att vara äcklig som kille för folk tycker att killar e äckliga så det är ba vad som förväntas liks.


   
SvaraCitera