Aviseringar
Rensa alla

Varför spyr katten hela tiden?


Ämnesstartare

Min katt är snart 10 år, den har spytt efter nästan varje gång den ätit så länge jag kan minnas.
Kan den ha nån cancer i magen eller nåt? [shake]


   
Citera

Om jag var du hade jag uppsökt veterinär för längesen.


   
SvaraCitera
Tyrael

Herregud.

Blivande_japan:

Om jag var du hade jag uppsökt veterinär för längesen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[shake] veterinär ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vänta bara tills isola får tag i dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan vara något fel med njurarna. Har en katt som är 11 år, i somras spydde hon väldigt ofta troligtvis pga njurproblem. Det tycks ha orsakats av för mycket torskätande istället för kattmat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

.......


   
SvaraCitera

katter spyr någon gång ibland men inte så värst ofta, tror jag.
Kolla med en veterinär [bigsmile]


   
SvaraCitera

Du/din familj bör uppsöka veterinär, borde gjort för längesedan. Att katten spyr efter varje måltid tyder inte bara i sig på något allvarligt fel, utan det får ju följdproblem som näringsbrist och avmagring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den är väl kräsen, och det är dess sätt att säja, "fu bitch jag har ingen aning om hur bra jag egentligen har det"

släng ut den så den får leva gatuliv och sova i bivack några veckor, så ska du se att den inte spyr när den får äta något annat än sina egna öron sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är ej legitimerad veterinär eller djurpsykolog, skall tilläggas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Den kan ha något psykiskt!! ta den till en psykolog!!!!
2. Den kan tycka att du är ful, och därför spyr den av din fulhet!!!
3. Ta den till en veterinär

Använd logik och en av dessa 3 punkter passar in i din situation, gissa vilken!"½!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Du/din familj bör uppsöka veterinär, borde gjort för längesedan.

tycker det är begåvat av dig att ens uppmana till detta fyra månader efter att tråden skapats.


   
SvaraCitera

Om den spyr så ofta så borde du ta katten till en veterinär, eller så kanske den bara inte gillar maten den få/äter för mycket mat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

(KRÄVER ATT NÅGON VIDAREBEFORDRAR DETTA TILL VEDERBÖRANDE/DU TAR TILL DIG DETTA OM DU ÄR KVAR)

Har det verkligen gått 10 år utan att stackarn fått komma till en veterinär? Ni ger den säkert foder från mataffärer också. Hittar de inget fel på katten så rekommenderar de alldeles säkert specialfoder i alla fall. Köp det och se hur det gå, och se till att borsta katten ofta så att den inte behöver tampas med lika mycket hårbollar till på köpet också. Min katt har liknande problem och äter specialfoder a´ 160 kr/kg. Försäkringen täcker inte detta, men ni kan ju testa att skicka in kvitton iaf.


   
SvaraCitera