Aviseringar
Rensa alla

Varför stöds vänsterextremism/terrorism med statliga medel?


Ämnesstartare

Minimum:

Däremot är det inte alls konstigt att vi får mycket mer stöd från ABF och så än va ni får eftersom vi faktiskt är arbetarorganisationer och folk helt enkelt har lättare att sympatisera med oss än er.

"arbetare" jag har minsann aldrig sett än kommunist som är arbetare eller en arbetare som är kommunist. Organiserade hasch fester för ungdomar med problem är en bättre titel. Utanför Södermalm så har ni inte så stort folkligt stöd.


   
SvaraCitera

white pride:

"arbetare" jag har minsann aldrig sett än kommunist som är arbetare eller en arbetare som är kommunist. Organiserade hasch fester för ungdomar med problem är en bättre titel. Utanför Södermalm så har ni inte så stort folkligt stöd.

Visst skojar du? Stödet är störst i klassiska arbetarstäder som Göteborg, Degerfors, Kiruna osv...

Finns ju hur många som helst kommunister som är 50+, men de organiserar sig inte precis inom AFA och aktivistmiljön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdor:

Visst skojar du? Stödet är störst i klassiska arbetarstäder som Göteborg, Degerfors, Kiruna osv...

och hur många av era aktivister är arbetare inom LO?


   
SvaraCitera

white pride:

och hur många av era aktivister är arbetare inom LO?

Ingen aning, jag är ingen aktivist för tillfället. Dock är jag medlem i LO genom Metall. Tror att de flesta vänsteraktivister är organiserade inom SAC istället för LO. Och de äldre kommunisterna främst de från de gamla revolutionära partierna är medlemmar i LO. Varje vecka står det kommunister utanför grindarna när jag ska hem från jobbet och säljer tidningar och delar ut flygblad, dessa är alla över 50 år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera