Aviseringar
Rensa alla

Varför tackar folk för komplimanger?


Ämnesstartare

Elaking

kulturmarxisten:

hahaha Galen Jag tror dig! Söt Nu har jag en ny hypotes om dig. Att du försöker verka oberörd. Inte nu då, men tidigare... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sant. borde säga vsg istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:
Sant. borde säga vsg istället

Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
Elaking

Haha, det här får mig att tänka på Moonstruck (som jag såg för inte så länga sedan, pga att en umare tog upp det i en tråd). FörvånadSöt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ett rättvist sätt att kommunicera. Någon försöker göra dig glad och du gör detsamma genom att tacka. Vad är det som är så konstigt med det?


   
SvaraCitera

- Razorblade -: Det är ett rättvist sätt att kommunicera. Någon försöker göra dig glad och du gör detsamma genom att tacka. Vad är det som är så konstigt med det?

Komplimanger borde inte vara ett smörjmedel man säger för att få någon att bli glad. Det är falskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Komplimanger borde inte vara ett smörjmedel man säger för att få någon att bli glad. Det är falskt.

Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 

tevepro: Komplimanger borde inte vara ett smörjmedel man säger för att få någon att bli glad. Det är falskt.

Komplimanger som ges i ärlighet är inte i närheten av falskt. Ger du bara komplimanger genom att ljuga?


   
SvaraCitera

- Razorblade -:
 Komplimanger som ges i ärlighet är inte i närheten av falskt. Ger du bara komplimanger genom att ljuga?

Jag vet inte hur du tolkade det jag skrev, för jag skrev precis motsatsen till det du just sa.

Det jag menar är att man ska inte använda komplimanger som medel för att göra andra glada, utan man ska ge dem när man verkligen menar dem. Det finns folk som använder dem för att ställa sig in hos folk och så vidare, och det respekterar jag verkligen inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro: Komplimanger borde inte vara ett smörjmedel man säger för att få någon att bli glad. Det är falskt.

Med undantag för tvångstankar finns inget annat skäl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:
Det jag menar är att man ska inte använda komplimanger som medel för att göra andra glada, utan man ska ge dem när man verkligen menar dem.

det bästa tillfället för komplimang är när gränsen däremellan suddats ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro: Jag vet inte hur du tolkade det jag skrev, för jag skrev precis motsatsen till det du just sa.Det jag menar är att man ska inte använda komplimanger som medel för att göra andra glada, utan man ska ge dem när man verkligen menar dem. Det finns folk som använder dem för att ställa sig in hos folk och så vidare, och det respekterar jag verkligen inte.

Ok jag förstår dig, men jag ger komplimanger när jag vill göra folk glada samtidigt som jag säger det jag verkligen tycker. Att ställa in sig hos någon och att villkorslöst vilja glädja någon är två helt olika saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Med undantag för tvångstankar finns inget annat skäl.

Jo, men det han nog menar är att det kan vara villkorslöst genom att bara veta att någon blir glad eller villkorsbundet i form av försök att ställa in sig och därmed manipulera sig in till mer gillande, acceptans eller liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -: Jo, men det han nog menar är att det kan vara villkorslöst genom att bara veta att någon blir glad eller villkorsbundet i form av försök att ställa in sig och därmed manipulera sig in till mer gillande, acceptans eller liknande.

Villkorslös kärlek eller vänlighet existerar inte. Förstår emellertid poängen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag säger bara komplimanger när jag vill ha något. så bäst dem tackar. annars jävlar.


   
SvaraCitera