Aviseringar
Rensa alla

Varför tappar jag hår?


Ämnesstartare

Jag har alltid haft tjockt, friskt hår (vilket jag fortfarande har) men ändå har jag nyligen börjat tappa hår... Speciellt i duschen, men i helhet överallt.

Jag har alltid ätit mindre nyttig mat. Har också haft min period på lyckopiller för inte så länge sen, men har nyligen slutat med dem. Sedan dess har jag mått sämre.

Snälla, är det nån som vet vad som är fel??


   
Citera
Ämnesetiketter

Stress lr ngn sjukdom kanske. Ät vitamin och gå till doktorn om det inte bättrar sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Stress lr ngn sjukdom kanske. Ät vitamin och gå till doktorn om det inte bättrar sig.

Tack! Ska prova med vitaminer. Ger det några månaders försök. [smile]


   
SvaraCitera

Äter du tillräckligt mycket,även om du inte äter så nyttigt? En vän körde en Auschwitz-diet och tappade en massa hår tack vare undernäringen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rebban:

ag har alltid haft tjockt, friskt hår (vilket jag fortfarande har) men ändå har jag nyligen börjat tappa hår... Speciellt i duschen, men i helhet överallt.

Kan hända om man har riktigt långt hår då lossnar det från rötterna men du kan också börja äta nyttigare mat för att få tillbaka glansen och hållbarheten

men ett bra sätt som du nog inte uppskattar, om man rakar sitt hår och har det så ett bra tag så förstärks hårbotten mer och mer


   
SvaraCitera

Kan vara så att du ätit för lite, fått i dig för lite vitaminer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå till doktorn och be hen kolla dina värden. Man skall inte tappa hår.


   
SvaraCitera

WaterTiger:

En vän körde en Auschwitz-diet och tappade en massa hår tack vare undernäringen.

låter ju jättedumt!!![shake]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

åter ju jättedumt!!![shake]

Självklart, men snubben är en excentrisk musiker. Han åt 500kcal om dan och sprang 4 gånger i veckan, gick väl ner från kanske 90+ till 65.

Jag föreslog en bättre diet och vitamintillskott men då visa han mig en bild från Auschwitz och sa att den metoden är snabbast. [y] Man får dock visa respekt för disciplinen, hur illa riktad den än var.


   
SvaraCitera

WaterTiger:

Han åt 500kcal om dan och sprang 4 gånger i veckan

fy fan![shake]

WaterTiger:

Man får dock visa respekt för disciplinen, hur illa riktad den än var.

eller hur... helt galet att klara av det där...
lyckades han behålla vikten då?


   
SvaraCitera

Rebban:

Jag har alltid haft tjockt, friskt hår (vilket jag fortfarande har) men ändå har jag nyligen börjat tappa hår... Speciellt i duschen, men i helhet överallt.

Så har det varit för mig i ett halvår och det är grymt störande [surprised] men jag har pratat med föräldrar och skolsköterska o de sa att de va relativt normalt i min ålder speciellt då jag ofta är stressad p.g.a. skolan [wink] fast det kommer gå över säger dem [crazy]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

eller hur... helt galet att klara av det där...
lyckades han behålla vikten då?

I princip, han har väl ätit upp sig en 4-5 kilo och tränat lite så han ser smal men frisk ut, innan såg han ut som prostatacancer personifierad. 😛

Personligen tycker jag han var roligare när han var tjock, en tjock bluesmusiker som drar skämt är kul. En man som liknar cancer och spelar sorglig blues kan inte skämta och locka fram skratt. [chocked]


   
SvaraCitera

WaterTiger:

Personligen tycker jag han var roligare när han var tjock, en tjock bluesmusiker som drar skämt är kul. En man som liknar cancer och spelar sorglig blues kan inte skämta och locka fram skratt.

[wink]


   
SvaraCitera
noja
 noja

Stress och illamående (på det sätt du verkar ha haft det) kan nog bidra till att man tappar mer hår.


   
SvaraCitera

När jag var tolv borstade jag håret i princip hela tiden. Det slutade med att jag tappade otroligt mycket hår.


   
SvaraCitera