Aviseringar
Rensa alla

Varför TV-spel?


Ämnesstartare

Varför ska man köpa TV-spel istället för dator?

Med en dator kan man göra tusen saker förutom att spela spel, men med en X-box, eller PS3 kan man bara spela spel och se på film.

Konsolen är billig, men spelen kostar dubbelt så mycket (plus att man kan ladda ner från en dator ;).

Sen måste man köpa en fucking TV för minst 4 000

Så kan ni TV-spelare förklara fördelen med TV-spel? (Förutom att Heavy Rain är PS3-exklusivt era lyllos)


   
Citera
Ämnesetiketter

Är mysigare att sitta vid en teve och det är lättare/mysigare att köra flera samtidigt.


   
SvaraCitera

Gillar att ha kontrollen i hand
plus mer fokuserat, du glömmer dig lättare i spel på PS3/xbox än vid datorn


   
SvaraCitera

är ju mycket skönare att typ ligga i sängen/soffan med handkontroll och spela xbox än att sitta vid ett skrivbord och sitta halvobekvämt och hålla reda på typ 323231343434 knappar[y] dessutom är ju tex en xbox extremt mycket billigare än en dator som klarar av att spela samma spel.


   
SvaraCitera

T Närkontakt:

Varför ska man köpa TV-spel istället för dator?

Slippa installationsprocessen och övriga processer som tar tid. För att inte nämna underlättnaden när man vill spela med någon annan.

T Närkontakt:

Med en dator kan man göra tusen saker förutom att spela spel, men med en X-box, eller PS3 kan man bara spela spel och se på film.

Du borde kolla upp din fakta, för med dagens konsoler kan du göra väldigt mycket mer än att bara spela eller se på film.

T Närkontakt:

Konsolen är billig, men spelen kostar dubbelt så mycket

Det jämnar ut sig med tiden.

T Närkontakt:

(plus att man kan ladda ner från en dator ;).

Hört talas om att chippa?

T Närkontakt:

Sen måste man köpa en fucking TV för minst 4 000

De flesta har tv-apparater i sina hem och även om de inte har det, så måste du även köpa en monitor till en dator om du hellre vill köpa en sån.

T Närkontakt:

Så kan ni TV-spelare förklara fördelen med TV-spel?

Se ovan. (Dock är jag Dator-spelare i första hand.)


   
SvaraCitera

T Närkontakt:

Sen måste man köpa en fucking TV för minst 4 000

tror att de flesta människor redan har en tv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Är mysigare att sitta vid en teve och det är lättare/mysigare att köra flera samtidigt.

Kan förstå att det skönare med en stor skärm, men att köra online är förjäkla enkelt med en PC med Internet eller LAN.

Pappbox:

Gillar att ha kontrollen i hand

"You mean you have to use your hands? That's like a baby's toy"

Dessutom: Spelen på TV:n som inte finns till datorer suger ofta megaballe. Bara en massa hjärndöda actionspel utan historia och ful grafik. Man bara "tap buttons".


   
SvaraCitera

T Närkontakt:

men att köra online är förjäkla enkelt med en PC med Internet eller LAN.

Mest enkelt på konsol.


   
SvaraCitera

T Närkontakt:

Så kan ni TV-spelare förklara fördelen med TV-spel?

Co-Op, guitarr hero och öl?

PC är för spelnördar som vill sitta i mörkret med sin jolt-cola Image


   
SvaraCitera

T Närkontakt:

Spelen på TV:n som inte finns till datorer suger ofta megaballe. Bara en massa hjärndöda actionspel utan historia och ful grafik.

Säg det till Super Mario, Zelda, Halo och Final Fantasy-franchiserna (Halo och Mario har dock släppt ett par av sina spel även till PC, inte de bästa i serien dock.)


   
SvaraCitera

T Närkontakt:

Kan förstå att det skönare med en stor skärm, men att köra online är förjäkla enkelt med en PC med Internet eller LAN.

Jo men alla föredrar inte den sortens spelande. Jag för min del föredrar att kunna sitta tillsammans med mina kompisar och spela tillsammans på samma skärm. Är mycket mer socialt och mysigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

PC är för spelnördar som vill sitta i mörkret med sin jolt-cola

"Oh, have you not heard? It was my understanding that everyone had heard."

Jonnybravo91:

Super Mario, Zelda

Asgamla spel ju, finns inte ens till de nya konsolerna.

Jonnybravo91:

Halo

Så dåligt spel

Jonnybravo91:

Final Fantasy

*host* Nörd *host* - Arwen + en dvärg = sant...


   
SvaraCitera

Ett bra spel är bra, oavsett plattform.

Jag har en ps3a (sussie) för att det kommer sjukt mycket spel till den som inte kommer till pc. Dock sitter jag oändligt många fler timmar här än vid sussie.

Vissa genrer gör sig bättre till konsol (äventyr, sport, buttommashing) andra till pc (rts och fps framförallt).

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

T Närkontakt:

Asgamla spel ju, finns inte ens till de nya konsolerna.

Men du är ju bara troll. Kolla upp saker innan du skriver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Är mycket mer socialt och mysigare.

Men nu snackar vi inte om den sociala biten med spel [wink], jag vet att det är asocialt med PC, men om vi snackar hardcore gaming är det inget som går upp mot en kraftfull dator.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Budolicious:

Men du är ju bara troll. Kolla upp saker innan du skriver.

Men lol, sitter du och spelar Super Mario/Zelda fortfarande? Som att sitta och spela Red Alert på PC och tänka "det är allt ett riktigt trevligt spel det där Red Alert, när man egentligen endast spelar på sin egen nostalgi.


   
SvaraCitera

T Närkontakt:

Men lol, sitter du och spelar Super Mario/Zelda fortfarande?

Det sa jag inte (även om det händer). Jag säger att det finns både Zelda och Mario till wii (som bekant är nyaste konsolen)


   
SvaraCitera