Aviseringar
Rensa alla

varför va som alla andra?


Ämnesstartare

Lee Woo-Jin:
På grund av normer och bekvämlighet. Ingen vill vara en outsider. Människan är ett flockdjur.

Ingen vågar va sig själv nä


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nahual:

Jobba med dig själv.

Hur då, kommer alldrig gilla människor som inte e sig själva och följer normer hela tiden


   
SvaraCitera

pommes045:

Så alla ska va som normzombies i 10 år till

Det bestämmer inte du! 

Men med tanke på att du omges av andra barn etc vars idéer är ärvda från deras föräldrar som har en åldrad världsbild etc så kanske det krävs att de växer upp först och börjar tänka i egna banor.


   
SvaraCitera

pommes045:

Hur då

Våga se brister hos dig själv istället för hos andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

$4.00:

Det bestämmer inte du! 

Men med tanke på att du omges av andra barn etc vars idéer är ärvda från deras föräldrar som har en åldrad världsbild etc så kanske det krävs att de växer upp och börjar tänka i egna banor.

Haha mina föräldrar då har inte dom en åldrad världsbild 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nahual:

Våga se brister hos dig själv istället för hos andra.

Vilka brister?, att jag e värdelös 


   
SvaraCitera

pommes045:

Haha mina föräldrar då har inte dom en åldrad världsbild 

Hur gamla är dem? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

$4.00:

Hur gamla är dem? 

49 år


   
SvaraCitera

pommes045:

49 år

Det varierar såklart beroende på mkt men man får nog lov att påstå att en klar majoritet av 49-åringarna har ett synsätt som inte är anpassat till det moderna samhället, normer osv


   
SvaraCitera
Roloch

Sluta döma dem, låt folk vara som dem vill. Du vet inte vad dem har för drömmar eller vad dem gör på fritiden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roloch:
Sluta döma dem, låt folk vara som dem vill. Du vet inte vad dem har för drömmar eller vad dem gör på fritiden. 

Det vet jag ju vi känner ju varandra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

$4.00:

Det varierar såklart beroende på mkt men man får nog lov att påstå att en klar majoritet av 49-åringarna har ett synsätt som inte är anpassat till det moderna samhället, normer osv

Vet det 


   
SvaraCitera
reben

man ska väl få vara tråkig om man vill det med.


   
SvaraCitera
Haien

För att vi väljer att vara som vi är och ingen tycker att det är något konstigt med det. Du får bryta normer om du vill. Gå till skolan med smink och shorts på en vinterdag. Normbrytare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:
För att vi väljer att vara som vi är och ingen tycker att det är något konstigt med det. Du får bryta normer om du vill. Gå till skolan med smink och shorts på en vinterdag. Normbrytare.

Hade solglasögon linne och badbyxor när det ösregnade och var minusgrader en gång 


   
SvaraCitera