Aviseringar
Rensa alla

Varför väljer folk att jaga och använda konstiga argument till det?


Ämnesstartare

Jag förstår inte riktigt varför vissa folk väljer att jaga t.ex. Älg för att de anser att de skapar större bränder i skogen och att det är för många älgar i Sverige och de skapar trafikolyckor. Dessa människor bryr sig sällan om dessa frågor om de inte går och skjuter älgar eller andra rådjur. Vad anser ni om sporten jakt?


   
Citera

Om man inte hade skjutit älgar, hade beståndet växt tills det blir brist på mat. Då svälter älgarna ihjäl istället. Så jag har inga som helst problem med jakt, så länge vi tar till vara på maten man får och inte enbart gör det för sportens skull.

Om något så klagar jag hellre på djurfarmer där djuren föds upp, lever och dör i urusla förhållanden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är naturligt eller inte just vapnen. Jagat har vi gjort sedan start och det är mat på bordet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. Tycker att det är taskigt och mycket underligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att det är roligt att man skjuter varg i Sverige när de är utrotningshotade och att man gör det för pengars skull. Jävla idioter...


   
SvaraCitera

Jaga för mat? Visst.
Jaga för nöje? Nej! QoB.jpg
Vill alltid kasta en sko på jägarna när jag ser sånna här bilder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju rimligare än att köpa en påse chicken nuggets iaf ur en etisk vinkel och sedan finns det väl något fint i att tillhöra näringskedjan och känna att man kan sörja för sin egen överlevnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Det är ju rimligare än att köpa en påse chicken nuggets

syftar på folk som gör de för nöjets skull.


   
SvaraCitera
reben

dumma i huvet tror jag


   
SvaraCitera
Kudhos

folk får väl jaga om de vill sålänge det är tillåtet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
folk får väl jaga om de vill sålänge det är tillåtet. 

ahaaa


   
SvaraCitera

För det är mysigt och alla man umgås med tycker också det är mysigt. Och så har man under flera flera år hittat på ursäkter till att göra det mer legitimt. Och så bha är det en mysig filt över livet.


   
SvaraCitera

Det hela är en lång och komplicerad process.
Som mycket annat.

Tex när man vill försöka förstå någonting och nöjer sig med svaret att det är en lång och komplicerad process.

det e så jävla gött..

som en mysig filt som lägger sig över mitt liv.


   
SvaraCitera

Behöver inte reflektera en sekund till på den här jävla skiten. Kan fokusera på viktiga grejer.

Typ hur cleant tools bas låter.


   
SvaraCitera

Tror att nya strängar gör väldigt mycket till soundet.


   
SvaraCitera