Aviseringar
Rensa alla

Varför våldtäkt?


Ämnesstartare

Varför tror ni att vissa våldtar? Varför tror ni att det händer?

Alla får/bör skriva sin tanke eller kunskap. Erfarenheter är också välkomna.


   
Citera
Ämnesstartare

Kommer inte våga läsa kommentarerna Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns väl alltid folk som tar vad de vill ha utan att tänka på andra. Oavsett om det är sex eller materialla saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I huvudsak för att män av samhället får det inpräntat att kvinnor är skyldiga till att ha sex med dem. I andra hand på grund av maktbehov.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sexuell avvikelse. 


   
SvaraCitera

För att vissa ha dålig impulskontroll och är sexuellt frustrerade samt vill straffa andra sexuellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vissa personer har brist på medkänsla och självbehärskning helt enkelt.

Att män skulle bli "intalade av samhället" till att våldta kvinnor låter helt sjukt. Alla våldtäktsoffer är inte kvinnor, och det är stor skillnad på män som saknar empati, självbehärskning och humanitet etc och män som inte gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjejerna gillar det egentligen, ni vågar bara inte säga det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att vissa män går igång på att vara dominanta, i makt & saknar empati blablabla. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Våldtäkter är verkligen sjukt beteende. Ingen vinner någonting på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maktbeteende och avsaknad av empati för sitt offer. Det har mycket med en kass kvinnosyn att  göra också tror jag. En man som respekterar kvinnor och deras rätt till deras egna kroppar och sexualitet våldtar antagligen inte.
Att påstå att det är sexuell frustration har med våldtäkter att göra köper jag inte alls. Sexuell frustration får en inte att begå ett grovt våldsbrott på en annan människa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad jag är mest förvånad över när det gäller våldtäkter och våldtäktsmän är... hur fan kan dom få kuken att stå. Det måste ju vara en både fysiskt och psykisk press att utsätta en annan människa för våld. Att i det läget få kuken att stå är jag jävligt förvånad över. Men det kan ju bero på att jag måste bli sexuellt upphetsad dvs kåt för att få kuken och stå och för mig finns det inget sexuellt upphetsande i en våldtäkt.  Förvånad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte blivit våldtagen så jag vet inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mest fascinerande  e dock gruppvåldtäkter, när man står i kö o vänstar på sin tur på att knulla

skäms man inte >:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antar att det beror på att kvinnor klär sig som horor.


   
SvaraCitera