Aviseringar
Rensa alla

Varför vill man göra lumpen?


Ämnesstartare

hej jag och en kompis sitter och snackar , han vill inte göra lumpen men jag vill ,och då diskuterar vi varför man vill göra de och varför inte.. någon som kan tillägga något ?:),


   
Citera

Tjejer och killar duschar ihop har jag hört.


   
SvaraCitera

ni vet väl själva varför ni vill respektive inte vill? [shake]


   
SvaraCitera

jag vet varför men tänker ej berätta [smile]


   
SvaraCitera

Lumpen finns inte längre.[wink]

Motsvarigheten däremot ger möjlighet för dig att lära en massa saker som du annars inte gör i det vanliga livet. Jag fick lära mig massor om hur man ska agera och vad man ska göra vid olika sorters skador (som man kan stöta på i det vanliga livet).

Medan andra bara står och tittar på eller ger fel behandling vid exempelvis en brand eller en trafikolycka så vet åtminstone du vad du kan göra och vad du inte ska göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ni vet väl själva varför ni vill respektive inte vill?

jo men de är bara lite roligt att få lite tips :), så man kanske blir lockad att fara dit. man kanske inte är så erfaren när det kommer till just den diskutionen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

jag vet varför men tänker ej berätta

xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

. Jag fick lära mig massor

aa det är därför jag vill dit det är 1 år och under den tiden blir man mer " Man" kan man säga :), så de låter lite små lockande att få göra övningar man inte stöter på i vardagslivet osv


   
SvaraCitera

Livserfarenhet


   
SvaraCitera

japansgrill:

och under den tiden blir man mer " Man" kan man säga 🙂

Det där med att bli "Man" är en klyscha.
Vad blir kvinnorna som gör militärtjänst då? [wink]

Du kommer däremot utvecklas som person. Jag stötte på en del idioter precis i början, men dessa ändrades något enormt på bara ett år. Själv förändrades jag ganska mycket åt det positiva hållet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

kvinnorna

a half man blir kvinnor :P,

Marmoth:

förändrades

asså hur förändraas man ? asså beteendet? och sånt ?


   
SvaraCitera

varför. för att man vill testa sig själv, utveckla sig som ledare och arbeta tillsammans med andra som vill verka för ett större sammanhang. Militärtjänst är inte bara vapen och lidande långt ifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

vid exempelvis en brand eller en trafikolycka

min kompis kom just med " de fick man lära sig i skolan också" -.- något bra argument mot de?:P


   
SvaraCitera

japansgrill:

de fick man lära sig i skolan också

Nej det fick man inte, så länge han inte går något räddningstjänst-gymnasium.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Nej det fick man inte, så länge han inte går något räddningstjänst-gymnasium

haha de sa jag också, nå liknande, men han sa ", jag har iaf använt en brandsläckare och gjort hjärt och lugn räddning -.-, men iaf , vart kan man skicka en ansökan för att få göra GMU?. letat på plikvärket och olika sidor men hittar inte själva " ansökan"


   
SvaraCitera