Aviseringar
Rensa alla

Varför vill man göra lumpen?


För att man tycker om att slänga skattepengar i en sjö bara för att få springa runt och leka krig i skogen och ta en kollektivrunk med grabbarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

För att man tycker om att slänga skattepengar i en sjö bara för att få springa runt och leka krig i skogen och ta en kollektivrunk med grabbarna.

hahahahha 😛 de är alltid trevlig


   
SvaraCitera

varför inte? är en kul grej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

varför inte? är en kul grej

tycker jag också, att man får testa sin kropp och kolla hur mkt den pallar:P


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

För att man tycker om att slänga skattepengar i en sjö

Som om inte merparten av våra skattepengar slängs i sjön oavsett militärtjänstgöring eller inte.

Men visst är det gött att för en gångs skull själv få använda sina skattepengar? [wink]

japansgrill:

jag har iaf använt en brandsläckare och gjort hjärt och lugn räddning

Jo, men sen var det väl det enda.


   
SvaraCitera

Marmoth:

Men visst är det gött att för en gångs skull själv få använda sina skattepengar?

Jag tror inte du betalat lagom mycket skatt för att kompensera mer än en månad av din skolgång om jag ska vara ärlig.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Jag tror inte du betalat lagom mycket skatt för att kompensera mer än en månad av din skolgång om jag ska vara ärlig.

Och vad vet du om det helt ärligt? Vet du min sammanlagda inkomst sedan studenten? Vet du hur mycket kapitalskatt jag har betalt sedan jag föddes?

Sedan fungerar ju inte riktigt vårt skattesystem på det sättet. I praktiken betalar man retroaktivt tillbaka för det man förbrukat. Det kommer man aldrig undan så länge man inte ligger på sofflocket och drar sossebidrag hela livet.


   
SvaraCitera

Marmoth:

Och vad vet du om det helt ärligt? Vet du min sammanlagda inkomst sedan studenten? Vet du hur mycket kapitalskatt jag har betalt sedan jag föddes?

Haha, var det en känslig punkt möjligtvis?
Min poäng var att du använt andras skattepengar till att lära dig mörda och hoppa runt i skogen. Sen kan ju du hävda att samhället är i skuld till dig och att du är nya Bill Gates, det skiter jag fullständigt i.


   
SvaraCitera

för att man tycker det är skojsigt att springa runt och leka med vapen och känna sig manly[party]


   
SvaraCitera

Leka krig är väl aldrig fel.


   
SvaraCitera

japansgrill:

men iaf , vart kan man skicka en ansökan för att få göra GMU?. letat på plikvärket och olika sidor men hittar inte själva " ansökan"

H​är


   
SvaraCitera

japansgrill:

Varför vill man göra lumpen?

gjorde aldrig lumpen ville inte heller, men om jag skulle ha gjort det skulle det vart för alla sköna vapen, leka rambo.[crazy]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Haha, var det en känslig punkt möjligtvis?

"haha"[tard]..Inte direkt. Jag ifrågasatte din gissning.

Dan_the_ironman:

Min poäng var att du använt andras skattepengar

GOD MORGON YXSKAFT!!![bigsmile] Är det inte det som skattepengar är till för? Du använder andras skattepengar när du får hemorrojder i röven och måste besöka läkare, eller när du lånar en bok på ditt kommunala bibliotek. Fy dig!!

Militären som är till för att skydda folket om det finns behov är kollektiv välgörenhet om något.


   
SvaraCitera

Marmoth:

Är det inte det som skattepengar är till för?

Inte enligt mig.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Inte enligt mig.

Ok, alla får ju tycka som de vill. Men som tur är så är det ju inte enskilda personers åsikter som spelar roll när det gäller skattepengar. Militärtjänstgöring och en försvarsmakt är något som kollektivet vill ha och de flesta är nog medvetna om vad det innebär rent utbildnings- och kostnadsmässigt.


   
SvaraCitera