Aviseringar
Rensa alla

Varför vill Microsoft att vi uppdaterar till Windows 10?


alien
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude: För att många börjar att bara utveckla för Windows 10 och då kan de bli fel om det används med Windows 7 till exempel. Teknologi utvecklas alltid.

Syftar du på hårdvara eller mjukvara?

Istechetvåpunktnoll: När installerade Windows 10 (gratis) så blev min dator rysligt mycket segare. :((

Detta är väl en av orsakerna varför jag fortfarande kör Win 7 Sp 1.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

för att det är ännu en försämring antagligen och dem insett att det kommer bli svårt att ta betalt för.


   
SvaraCitera

Det finns ingen anledning till att använda win 10 om man har 7
Och ja det laddas ner (men installeras inte förrän du själv väljer det) på din dator oavsett du vill eller inte om du har automatiska uppdateringar igång


   
SvaraCitera

Microsoft har länge haft problem med att deras kunder inte uppgraderar. Om folk hemma kör windows 10 så kommer det sprida sig till jobb och skola också. Där finns de stora pengarna. Sedan vill såklart microsoft också sälja din information och det är ju lättare i ett nytt uppdaterat OS anpassat efter hur världen funkar idag.

Så att få privatpersoner att uppgradera till 10 gratis är bara en rent stategisk fråga, inget konstigt egentligen.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll: så blev min dator rysligt mycket segare. :((

Börja med att stänga av windows defender!

..Just ja, glömde att man inte FÅR det i windows 10, för det har microsoft bestämt och de vet bäst.

Men om du googlar på det så kommer du hitta registermodifikationer du kan göra för att avaktivera skiten.


   
SvaraCitera

aristoteles: Börja med att stänga av windows defender!

Hade ingen aning om att defender var boven i dramat, det skall de rådas bot på


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Hade ingen aning om att defender var boven i dramat, det skall de rådas bot på

Det är knappast den enda boven, men den brukar vara en av huvudskurkarna.


   
SvaraCitera