Aviseringar
Rensa alla

Varför vill så få umgås med mig?


Ämnesstartare

Nu är det så att jag knappt får något socialt umgänge förutom de helger då jag träffar mina barn. Men det blir inte mycket interaktion med folk i min egen ålder alltså. Lite tråkigt tycker jag som egentligen är ganska social. Jag har inte lyckats skaffa några vänner genom mitt politiska engagemang heller, det blir liksom bara lite småprat på mötena. Jag tycker detta är jobbigt eftersom jag enligt mig själv är en rätt hyvens kille som borde ha massor av kontakter! Okej, jag är inte så snygg, men jag är ganska rolig och det är ju personligheten som är viktig när det gäller kompisar! Hur får man egentligen vänner? Någon med tips? Allt tas tacksamt emot! [bigsmile]


   
Citera
Vision

Om någon annan på ditt jobb har barn i samma ålder kan du ju fråga om ni ska träffas så att era barn kan leka tillsammans. Medans de leker i någon park kan ni prata och bli bundisar! [cool] Toppen, eller? [cool]

Nu har jag utgått ifrån att dina barn är av de yngre slaget, annars blir det ju lite lustigt.


   
SvaraCitera
Vision

Vision:

Nu har jag utgått ifrån att dina barn är av de yngre slaget, annars blir det ju lite lustigt.

Föresten så skulle du varit lite för gammal för UM om de varit över 15, isånnafall hade du ju kunnat uppgradera dig till vuxna.se, istället för ungdomar.se [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du barn och hänger på UM? FAIL!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vision:

Om någon annan på ditt jobb har barn i samma ålder kan du ju fråga om ni ska träffas så att era barn kan leka tillsammans. Medans de leker i någon park kan ni prata och bli bundisar! [cool] Toppen, eller? [cool]

Bra tips! Tack och bock!

Vision:

Föresten så skulle du varit lite för gammal för UM om de varit över 15, isånnafall hade du ju kunnat uppgradera dig till vuxna.se, istället för ungdomar.se [cool]

Jag är ung till sinnet, och ja mina telningar är minnsann under 15!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superflat:

Har du barn och hänger på UM? FAIL!

Men ursäkta mig då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjalmar Gädda:

Jag är ung till sinnet, och ja mina telningar är minnsann under 15!

personligen tycker att att du ska fortsätta vara dig själv men försök att vara mer uppmärksam på vad du säger och hur du är. du kommer hitta många nya grejer. känn efter själv sedan om du tycker om den personen som du utvecklats till att vara. svaret kommer antagligen att vara nej (så är det nog för de flesta). men du kommer få en fingervisning på vad du kan börja jobba med så att arbetet inte känns överväldigande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frågan utan svar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, det är alltså inte bara vi ungdomar som behöver lära oss att skaffa vänner.

Vet ärligt inte vad du kan göra. Kanske utnyttja dina barns vänners föräldrar - be dom komma å "fika" lr något. - kanske leder till någon slags vänskap. Men bli inte en gammal gubbe för det [crazy]

Vilket politiskt parti är du medlem i? Brukar du ha något vettigt att säga? Kanske en del faktorer som spelar in.
Vem vill vara polare med en kommunist eller sverigedemokrat t.ex.?! hehe

goooood luuuuck! [smile]

EDIT: Läste din presentation nu. Var får du bärsen med polarna ifrån - om du inte har något social umgänge?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjalmar Gädda:

Men ursäkta mig då.

Nej vägrar [no-no]


   
SvaraCitera

Har aldrig haft en kompis, jag är 21 år och har varit ensam hela mitt liv, ibland går det månader utan att jag pratar med någon över huvud taget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Vilket politiskt parti är du medlem i? Brukar du ha något vettigt att säga? Kanske en del faktorer som spelar in.

Jag är socialdemokrat. Ja, har jag inget vettigt att säga så är jag tyst! men det är svårt att få bekanta genom mötena.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

EDIT: Läste din presentation nu. Var får du bärsen med polarna ifrån - om du inte har något social umgänge?

Tja, bärsen med polarna är mest önsketänkande :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cosmopolitan:

Har aldrig haft en kompis, jag är 21 år och har varit ensam hela mitt liv, ibland går det månader utan att jag pratar med någon över huvud taget.

Hur överlever du? [sad]

Hjalmar Gädda:

Jag är socialdemokrat. Ja, har jag inget vettigt att säga så är jag tyst! men det är svårt att få bekanta genom mötena.

Är du bosatt i någon liten håla eller i storstaden? Inte för att det kanske har någon större betydelse, men folk är ju som de är på olika ställen.

Du har möjligtvis inte något jobb du kan skaffa bekantskaper genom?
Annars; skaffa? [cute]


   
SvaraCitera

Hur överlever du? [sad]

Har ingenting annat att jämföra med, under hela min uppväxt har jag varit ensam. Det är status quo för mig, förstår du?


   
SvaraCitera