Aviseringar
Rensa alla

Varfor raderade MOD mitt presentation i min sida??


Åtta

F.ö. undrar jag hur din engelska kan vara så katastrofalt dålig om du bor i USA?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

F.ö. undrar jag hur din engelska kan vara så katastrofalt dålig om du bor i USA?

Jag talar 4 språk, så jag kan mixa några av språken och inte vara 100% flytande i alla språk. Dessutom har ingen hittils klagat på min engelska här i USA, förutom att många säger att jag har "some accent".

Vill också lägga till att många svenskar som bor i USA har mycket stark accent.... de låter som att dom pratar svengelska och har starka brytningar. Så tro inte bara för att man bor i USA kan man tala engelska som en amerikan.


   
SvaraCitera

New York City:

Dessutom har ingen hittils klagat på min engelska här i USA, förutom att många säger att jag har "some accent".

Varför skulle någon i USA klaga på din engelska när de samtidigt hör att det inte är ditt modersmål? De flesta amerikaner har inte särskilt tydlig uppfattning om hur väl svenskar överlag behärskar engelska.

New York City:

Jag talar 4 språk, så jag kan mixa några av språken och inte vara 100% flytande i alla språk.

Du verkar inte alls ha samma problem när du skriver på svenska.


   
SvaraCitera

New York City:

Vill också lägga till att många svenskar som bor i USA har mycket stark accent

Att ha lite svensk brytning när man pratar är inte samma sak som att inte kunna behärska saker såsom ordföljd och grammatiska regler.


   
SvaraCitera