Aviseringar
Rensa alla

Vargar- vem fan bryr sig?


Ämnesstartare

Varje gång det är vargjakt eller ens tal om vargjakt så är det alltid en jävla hysteri om det är rätt eller inte och att människan har inte rätt att ställa sig över djuren osv, så också i år. Börjar kännas ganska gammalt nu.

Om lite sjukpensionerade rednecks i Värmland vill skjuta av några psykopatiskt lagda hundar så borde dom väl få göra det, har vi tur så sker det mycket jaktolyckor och vi förlorar också några av dom tidigare nämnda rednecksen. (det bästa vore kanske att låta hillbillyfolket möta vargkramarna i något slags kamp till döden)

Dom som vurmar för vargens överlevnad i Sverige är alltid folk som bor i staden och aldrig rör sig på landet och som definitivt inget vet om att försöka hålla får osv. Man har tur om dessa människors horisont sträcker sig från lidl till harrys ungefär. Verkar för mig som om folk bryr sig i vargjakt därför att det ser snyggt ut och har det lite som en accessoar, kanske går med i någon fin jävla facebookgrupp. Det finns mycket viktigare frågor att bry sig i, lidandet orsakat av svält, av krig, av idol och av EU osv, men nej då det är några jävla vargar som folk bryr sig i.
Varför?


   
Citera
Ämnesstartare

tycker vargar är läskiga när dom kommer nära bostadsområden men vill ändå inte skjuta dom pga elakt [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

2010 var den första vargjakten på 50 år. I år är den andra. Det är inte gammalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

just jakt på varg är så jävla efterblivet eftersom vår vargstam är för liten för sitt eget bästa och därmed inavlad. det finns inga direkta skäl till vargjakt, så det blir väl absurt när 12 000 jägare ska ut i skogen för att hitta och skjuta 20 vargar.

och varför skulle man inte bry sig? det är kul om folk är engagerade i något som inte är destruktivt, oavsett vad, istället för att sitta framför en datorskärm och skambelägga de som visar minsta lilla vilja till förändring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker vargar är söta, tycker dem ska göra som denna räv:
Räv sköt jägare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

jakt på varg är så jävla efterblivet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är astrött på vargar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag bor i Värmland, är emot vargjakt och känner en bunt andra personer som också bor i Värmland och är emot vargjakt, trots deras kunskaper om att hålla får och liknande. Det kanske är din umgängeskrets som är begränsad.

Vad du tycker är viktigt att bry sig om är väl fullständigt irrelevant för alla utom just dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänkte väl att det skulle bli livat [crazy][love]

enni:

2010 var den första vargjakten på 50 år. I år är den andra. Det är inte gammalt.

debatten är gammal, vartannat debattprogram igenom hela min uppväxt har iaf varit några inavlade jägare i flanellskjortor som debatterat mot några anarkandityper om jaktens vara eller icke vara, har skjutits vargar i mindre omfattning innan dess också

iosib:

just jakt på varg är så jävla efterblivet eftersom vår vargstam är för liten för sitt eget bästa och därmed inavlad. det finns inga direkta skäl till vargjakt, så det blir väl absurt när 12 000 jägare ska ut i skogen för att hitta och skjuta 20 vargar.

Låt dom göra det om dom vill, vad fan ska vi med vargar till?

Floppsen:

Tycker vargar är söta, tycker dem ska göra som denna räv:
Räv sköt jägare

[love] - haha sköning

vissel:

är astrött på vargar

+ 1

mediakatt:

Vad du tycker är viktigt att bry sig om är väl fullständigt irrelevant för alla utom just dig.

Ska ju frälsa folk [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag bryr mig![mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vargar är coola. [no-no][no-no][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

Jag bryr mig![mad]

Varför? [crazy]

Tror det är bra att dessa bönder får skjuta lite vargar då många av dom här jägarna säkert är Peter Mangs-typer som annars skulle skjuta kurder i någon jävla park.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

och varför skulle man inte bry sig? det är kul om folk är engagerade i något som inte är destruktivt, oavsett vad, istället för att sitta framför en datorskärm och skambelägga de som visar minsta lilla vilja till förändring.

That.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Räv sköt jägare

pwn[love][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

och varför skulle man inte bry sig? det är kul om folk är engagerade i något som inte är destruktivt

Sming är borta och någon måste vara bad guy. [no-no]


   
SvaraCitera