Aviseringar
Rensa alla

Varningspoäng fungerar inte!


Ämnesstartare

tycker det funkar helt ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Resultat/Vet ej (Du röstade på detta alternativ)

Har fått inlägg raderade men inga varningspoäng. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Som sagt, det behövs klarare riktlinjer på hur lång tid låsningarna ska vara, men annars tycker jag att systemet i sig är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Dessutom så går det med hjälp av poängssystemet att snabbt se vilka de största problemanvändarna är,

e jag ett problem? [sad]

oggelgoggel:

Tycker det är schysst att man blir betygsatt för sin påhittighet.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

var det ju oxo innan, vissa moderatorer tyckte olika osv. la ju grunden till nellnellnell-anarkin ju, så att säga att moderatorerna skulle bli eniga stämmer ju inte då dom inte var det förut heller

Nä, men om du läser vad jag skrev så menade jag inte att det var bättre förr, utan att man inte löst några sådana problem med det nya systemet.

värdeuppgift:

spammandet har minskat, spammar betydligt mindre sj.

Tycker du det är positivt? 😮

tobias:

men tycker det har blivit mindre spam nu jämfört med förut.

Det är ju ganska klart med tanke på att man får varningspoäng för nästan ingenting.

Åtta:

Dessutom så går det med hjälp av poängssystemet att snabbt se vilka de största problemanvändarna är, i och med att det går att sortera medlemslistan efter antalet varningspoäng.

Varför behöver man veta det? Hade ni inget hum om det innan?

Stringburka:

Det underlättar en hel del för mig när jag modererar,

Ni tycker inte att ni, istället för att bara ge ett poängavdrag och säga "det var dåligt" bör ta diskussioner med de som går OT, och fråga dem varför de gör det, etc. Det jag främst argumenterar mot det är att en sådan här skala faktiskt inte fungerar, det går inte att säga att en överträdelse är "så grov" - utan det är något ni alltid kommer ha olika åsikter om, liksom vi användare också kommer ha. Men tills (eller om) systemet med varningspoäng avskaffas tycker jag att man åtminstone borde få överklaga det hela; möjligtvis kan ni innan ni LÅSER en användare bjuda in den till mod-chatten och diskutera hur länge den borde vara och skaffa er en uppfattning som är hyfsat i konsensus iallafall. Isåfall bör det dock vara mer än en moderator inkopplad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nä, men om du läser vad jag skrev så menade jag inte att det var bättre förr, utan att man inte löst några sådana problem med det nya systemet.

nej, men det har blivit bättre, o fler är nöjda om du kollar din undersökning....

Anarkandi:

Tycker du det är positivt? 😮

ja, eller, spammar lika mkt i klotter som förut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en användare kan alltid pma den moderator som delat ut varningspoänget och diskutera med den. men skulle reglerna inte brytas skulle heller inga poäng behövas delas ut[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

bör ta diskussioner med de som går OT, och fråga dem varför de gör det, etc.

Generellt: Nej. Vi är inte terapeuter, vi modererar. Antingen känner folk inte till reglerna (vilket de dock borde göra) - och då har de ju troligen inte fått varningar innan, och således lider de inte stort av en ett eller två-poängsvarning, eller så känner de till reglerna och skiter i dem.

Vill någon diskutera en varning med oss får de kontakta oss - jag svarar gärna på frågor, men jag kan inte ta initiativ till att prata om varenda moderering jag gör, då skulle jag varken hinna moderera eller diskutera i trådar som faktiskt intresserar mig.

Anarkandi:

avskaffas tycker jag att man åtminstone borde få överklaga det hela;

Det kan du, mer eller mindre. Blir du varnad så PM:a om du tycker det är orättvist.

Anarkandi:

möjligtvis kan ni innan ni LÅSER en användare

Det är sällan någon går från 0 varningspoäng till låsning över en dag, och de gånger det händer så är det folk som verkligen ska låsas - rena reklamkonton, upprepade riktigt jävliga personangrepp och dylikt. Gör man det finns inget överklagande, nej, inte förrän man kommer tillbaka.

Jag vet inte om du missat det, men när man fått en varning bör man SLUTA med det beteendet. Det är ganska svårt att bli låst för lättare överträdelser om man inte gör dem flera gånger. Grovt OT, grovt spam, och kontaktannons ger tillsammans 8 poäng så inte ens det räcker om det bara är en gång var.

PM:a om du är missnöjd med en varning. Får du inget svar från moden som gav dig varningen så PM:a Thunder, Tobbish, eller Danling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Det är inte perfekt, men det är bättre än det var. Som Åtta skrev, det ger indikationer på hur en användare är.

Anarkandi:

Bland olika moderatorer råder delade regler, vissa är mer stränga

Det har ju att göra med den mänskliga faktorn. Alla moderatorer är inte lika som person och bedömer därför inte alla situationer lika. I en perfekt värld hade alla gjort lika, men självklart varierar bedömningarna från fall till fall.

En annan sak som ska tas med i beräkningarna är att vissa användare anmäler, andra inte! En användare kan skriva ett grovt personangrepp till en användare som inte bryr sig, medan en annan användare anmäler ett betydligt lindrigare angrepp.

Att skicka PM och påpeka fel användare gör är en bra grej och med lite sunt förnuft tar man till det istället för att varna, i synnerhet nya användare som inte vet hur sidan fungerar. Men även i fall med små felsteg av mer rutinerade användare så är det bra.

Magkänsla för vad som är det bästa för forumet och användaren är väl det som ska eftersträvas. Minska regelöverträdälserna, utan att trampa på onödigt hårt på folks tår. Så tänker jag.

Anarkandi:

vipsystemet

Hoppas kunna få fart på det på något sätt. Men just nu ligger det lite på is. Förslag för hur VIP-systemet skulle kunna se ut, om någon har såna, är ju välkomna i Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se.

För att få fram ett så bra system som möjligt behövs mycket förslag så att det slutgiltiga resultatet blir så genomtänkt som möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avskaffa!


   
SvaraCitera
Åtta

värdeuppgift:

e jag ett problem? [sad]

Troligtvis. Dock verkar det som att jag helt inbillat mig att man kan visa användarlista efter antalet varningspoäng. Eller så har jag helt enkelt tappat bort funktionen. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Dock verkar det som att jag helt inbillat mig att man kan visa användarlista efter antalet varningspoäng. Eller så har jag helt enkelt tappat bort funktionen.

Nejdå, det går!
http://ungdomar.se/warnings.php?sort=6


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Dock verkar det som att jag helt inbillat mig att man kan visa användarlista efter antalet varningspoäng.

http://ungdomar.se/warnings.php?sort=6 ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

http://ungdomar.se/warnings.php?sort=6

ursäkta men e det något som verkligen alla användare ska ha tillgång till?


   
SvaraCitera
Issen

tobias:

ursäkta men e det något som verkligen alla användare ska ha tillgång till?

De har dom inte, är man vanlig kommer man till förstasidan


   
SvaraCitera