Aviseringar
Rensa alla

Vart är världen påväg?!


zIGGE

Nollan:

Mjo, de stämmer kanske, men ja still, allt sånthär är ändå så hemskt:c 8-åringar liksom D:

Gör fler 😀 smileys åt det [rolleyes]


   
SvaraCitera

För sådant här är ju en fullkomligt ny företeelse. Fast nä.


   
SvaraCitera

[badgrin]


   
SvaraCitera
Nollan
Ämnesstartare

cacti:

För sådant här är ju en fullkomligt ny företeelse. Fast nä.

Påstår inte att det aldrig förr har hänt, för det har jag ingen aning om, men detta är väl kanske inte något som händer varje dag, eller ja, inte så vitt jag vet, och det är fortfarande hemskt.
Och med "Vart är världen på väg" syftade jag väl inte endast på detta utan att jag helt enkelt tycker att vårat samhälle, överlag, verkar bli värre och värre, även om det som Complicated sa, främst handlar om att man pratar om det mer nu.


   
SvaraCitera
zIGGE

Nollan:

Påstår inte att det aldrig förr har hänt, för det har jag ingen aning om, men detta är väl kanske inte något som händer varje dag, eller ja, inte så vitt jag vet, och det är fortfarande hemskt.

Nollan:

Men den blir ju bara värre o värre D:

facepalm... 😛


   
SvaraCitera
Nollan
Ämnesstartare

zIGGE:

Gör fler 😀 smileys åt det [rolleyes]

zIGGE:

facepalm... 😛

Vad vill du ?


   
SvaraCitera
zIGGE

Nollan:

Vad vill du ?

Aftonbladet [no-no] Dn.se is the real deal.... 😛


   
SvaraCitera

Nollan:

Påstår inte att det aldrig förr har hänt, för det har jag ingen aning om, men detta är väl kanske inte något som händer varje dag, eller ja, inte så vitt jag vet, och det är fortfarande hemskt.

Jag förstår att du bara menade att uttrycka förfasan, men jag då jag är på dåligt humör fann jag det nödvändigt att anmärka på din formulering.

Sedan är det inte en ovanlig synpunkt att anse att just samhället man lever i är ett samhälle i dekadens och nedgång, oavsett vilken tid man råkar leva i...

Complicated:

det är inte våldet som ökar utan mörkerantalet som krymper något när fler vågar anmäla och prata om skiten.

Detta kan vi (med våra lekmannakunskaper) dock omöjligen veta, utan bara göra lösa antaganden utan någon som helst empirisk grund kring, så win.


   
SvaraCitera

Herregud [sad]


   
SvaraCitera

de lär ju typ ha dragit av honom byxorna och tagit på hans snopp. Men fortfarande, sjukt. Som alla sexuella övergrepp.


   
SvaraCitera

te denna sida


   
SvaraCitera

Nollan:

vart är världen på väg?!

inte är den på väg mot en bättre framtid iallafall[sad]


   
SvaraCitera

zIGGE:

Aftonbladet [no-no] Dn.se is the real deal.... 😛

samma skit


   
SvaraCitera

Hörde du begreppet barnövergrepp här om dagen och trodde det var nån ny trend eller? [confused]

Det är knappast någon banbrytande nyhet. Dessutom så är barn mentalt outvecklade och har en tendens att göra sjuka saker mot varandra. Att barn är oskyldiga är nåt man säger eftersom dem inte vet bättre, men de har stor tendens att apa efter sånt de råkar se på TV eller liknande.[zzz]

Det låter som att du är mer chockad än om en vuxen människa hade förgripit sig på pojken istället. Isf har du en ganska skev syn på människor.


   
SvaraCitera
Nollan
Ämnesstartare

Tamburinmannen:

Dessutom så är barn mentalt outvecklade och har en tendens att göra sjuka saker mot varandra. Att barn är oskyldiga är nåt man säger eftersom dem inte vet bättre,

Även om dom inte vet bättre, så med de uttryck som tidningen använder sig av, anser jag det fortfarande som hemskt även om ingen av oss egentligen vet graden på det.

Tamburinmannen:

Det låter som att du är mer chockad än om en vuxen människa hade förgripit sig på pojken istället. Isf har du en ganska skev syn på människor.

Försökte dock inte förmedla någon reaktion av chock med denna tråd,utan snarare att jag, som sagt, helt enkelt tkr att det är hemskt.


   
SvaraCitera