Aviseringar
Rensa alla

Vart fan ska man plugga till?


Ämnesstartare

Sitter här i min infesna lägenhet och undrar vad fan det ska bli av en här i livet. Har ett starkt sug efter att plugga i en storstad. Ett av mina större intressen här i livet är musik men det är fan inte en jävel som spelar här så för att kunna dra ihop nåt band så måste man flytta.

Men då är frågan, vad vill man bli? Har kollat igenom en jävla massa utbildningar och grejor men det är inte direkt nåt som lockar speciellt mycket.

Men då är frågan om man ska byta ut sitt stabila liv med ett hyggligt jobb mot musik, fester och plugg. Svaret har varit givet om man bara hade brunnit för nåt. Plugga nåt inom musik känns ju som ett alternativ men det känns så löst på nåt sätt, känns som en chansning, kryllar ju av musiker i det här landet som säkerligen har högre ambitioner än vad jag har.

Nån mer som står inför ett sånt här dilemma eller kan ge råd och tips? Skål gott folk! [cheers]


   
Citera
Ämnesstartare

Jag vill bli skådis [cute]
Men vet dock inte hur det ska gå till [sad]
Får nog också åka utomlands.

Satsa på dina drömmar om du känner dig säker [y]


   
SvaraCitera

tänk: vad kommer hända om du fortsätter med ditt jobb, jobba där för evigt? har du möjlighet att utveckla dig och bli befordrad w/e ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvilling:

Jag vill bli skådis
Men vet dock inte hur det ska gå till
Får nog också åka utomlands.

Satsa på dina drömmar om du känner dig säker

Men det är ju så mycket man måste ge upp då och tänk ifall man inte lyckas, flera år åt helvete.

Finns väl olika skolor här i sverige om du vill plugga till skådis? 🙂


   
SvaraCitera

Måste man bli något konkret?
Räcker det inte med att jobba ett år för att få ihop tillräckligt med pengar för att resa och upptäcka världen i ett år, för att sedan komma tillbaka och jobba ihop mer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

tänk: vad kommer hända om du fortsätter med ditt jobb, jobba där för evigt? har du möjlighet att utveckla dig och bli befordrad w/e ?

Nja, inom sin tid om man verkligen vill men jag har inte dom ambitionerna. Fortsätter man i den här linjen så bli det ett vanligt svensson knegarliv fast det är ju iofs inget fel med det. Men man är ju på tok för feg för att ge sig hän och satsa.


   
SvaraCitera

ProMaster_86:

Men man är ju på tok för feg för att ge sig hän och satsa.

utmana dig själv och ta den osäkra vägen, skulle jag gjort, kanske :]


   
SvaraCitera

Du får väl tänka ut vad du tycker om att göra, samt vad du har för förutsättningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Måste man bli något konkret?
Räcker det inte med att jobba ett år för att få ihop tillräckligt med pengar för att resa och upptäcka världen i ett år, för att sedan komma tillbaka och jobba ihop mer?

Jo, det hade ju gått men som arbetsmarknaden ser ut nu så håller man jobbet kärt. Har tillräckligt med sparat så att jag hade kunnat ge mig ut imorgon och resa jorden runt men inte kul att göra det själv. Sen här jag 23 år med, livet rinner som sand genom fingrarna. [cool][sad]


   
SvaraCitera

ProMaster_86:

Har tillräckligt med sparat så att jag hade kunnat ge mig ut imorgon och resa jorden runt men inte kul att göra det själv. Sen här jag 23 år med, livet rinner som sand genom fingrarna.

Du kommer givetvis träffa folk på vägen. Ge dig av! Sjas!


   
SvaraCitera

...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

utmana dig själv och ta den osäkra vägen, skulle jag gjort, kanske :]

Tror det är lättare sagt än gjort fast det beror iofs vad man gör det till. Ingen mer som känner sig missnöjd med att gå och harva på samma ställe utan att veta vad man vill med livet och om det känns rätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Du kommer givetvis träffa folk på vägen. Ge dig av! Sjas

Känns lockade men det kommer nog tyvär inte att ske.


   
SvaraCitera

Tänk på avd du vill göra, inte vad som är mainstream just nu. Ex som att alla tjejer vill söka till frisergymnasium för att alla andra gör det. De har egentligen inte en tanke på att klippa andra människors hår.


   
SvaraCitera

ProMaster_86:

Känns lockade men det kommer nog tyvär inte att ske.

Jag vet.
Typiskt svensk.


   
SvaraCitera