Aviseringar
Rensa alla

Vart jobbar du och hur fick du jobbet?! :)))


Ämnesstartare

HEY (working) FOLKS.

1. Vart jobbar du?
2. Hur fick du ditt jobb?
3. Pluggar du samtidigt - har studierna i så fall någon anknytning till jobbet i sig?
4. Har du planer på att avancera inom jobbet (whatever that might be, framtidsplaner allmänt kanske)?
5. Övrig kommentar, typ tips?? eller så.

PUSS O KRAM SES PÅ STAN


   
Citera

om någon vill ge mig jobb är det fritt fram


   
SvaraCitera

1. Vart jobbar du?
Ung Omsorg
2. Hur fick du ditt jobb?
Via en kompis
3. Pluggar du samtidigt - har studierna i så fall någon anknytning till jobbet i sig?
Nepp jobbar bara på söndagar (pluggar i veckorna)
4. Har du planer på att avancera inom jobbet (whatever that might be, framtidsplaner allmänt kanske)?
Nej
5. Övrig kommentar, typ tips?? eller så.
Ta ett tråkigt jobb tills du hittar ett kul, då får du både cash och erfarenhet osv[y]


   
SvaraCitera

1. Vikarierar som USK:a på akuten.
2. Efter att ha visat framfötterna och lärt känna folk där.
3. Jajemän, till sjuksköterska, och det har välan anknytning.
4. Ja, förhoppningsvis står jag som ambulanssjuksköterska där istället om si sådär två år kanske.
5. För att få jobb? Ja, smiila in dig på stället, visa hur grym du är..åså..[smile]


   
SvaraCitera
blum
 blum

1. badhus, på sommarn på kyrkogård
2. via föräldrar
3. ja. nej.
4. gud nej
5. va hände me mcdonalds????


   
SvaraCitera

1. Vart jobbar du?
Kundtjänstmedarbetare. Sitter på Redcats (Ellos, Jotex, La Redoute) och Net 1.

2. Hur fick du ditt jobb?
Sökte ett annat jobb via Manpower, blev erbjuden detta istället.

3. Pluggar du samtidigt - har studierna i så fall någon anknytning till jobbet i sig?
Läser ett par distanskurser samtidigt. Har ingen enknytning till mitt jobb.

4. Har du planer på att avancera inom jobbet (whatever that might be, framtidsplaner allmänt kanske)?
Nej. Detta är bara en tillfällig (så tillfällig som det bara går) anhalt.

5. Övrig kommentar, typ tips? Eller så.
Ring upp arbetsgivaren efter att du har skickat din ansökan. Fråga om de har fått din ansökan, ställ någon fråga om jobbet. Är större chans att man får komma på intervju då enligt min erfarenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

4. gud nej

[bigsmile] varför inte, dina barn kan också få jobb där!!

Lindblom:

5. va hände me mcdonalds????

de kickade alla 5-6 som fick sommarjobb runt juli-september för deras restaurang började gå åt helvete ;D


   
SvaraCitera
blum
 blum

honolulu:

arför inte, dina barn kan också få jobb där!!

hahah nä vad less jag skulle bli

honolulu:

de kickade alla 5-6 som fick sommarjobb runt juli-september för deras restaurang började gå åt helvete ;D

juste 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

hahah nä vad less jag skulle bli

haha 😀


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

om någon vill ge mig jobb är det fritt fram

Fast tänker inte syssla med någon kriminell verksamhet.. [no-no]


   
SvaraCitera

1. Vart jobbar du?
Assist Bemanning och Hemmakväll.

2. Hur fick du ditt jobb?
Skickade in mitt CV och ett personligt brev till vardera av företagen.

3. Pluggar du samtidigt - har studierna i så fall någon anknytning till jobbet i sig?
Nej, pluggade, men hoppade av alldeles nyligen. Så nej, det har de inte.

4. Har du planer på att avancera inom jobbet (whatever that might be, framtidsplaner allmänt kanske)?
Har planer på att avancera inom hemmakvälljobbet i form av att bli heltidsanställd framför deltid som jag nu har, för att sedan kunnat säga upp mig från mitt andra jobb.

5. Övrig kommentar, typ tips?? eller så.

I hur man får jobb? Ehm.. Ta dig tid. Jobba på ditt CV och ditt personliga brev och ändra det för var företag du skickar det till för att anpassa dig över vad de vill ha. Företag anställer inte folk i form av välgörenhet så man måste verka jävligt awesome.

Sedan är det bara till att skicka till precis alla företag du kan komma på, gå gärna dit och lämna över papperna personligen till personalchefen, men maila också över de om de skulle råkas förläggas, sånt är vanligt. Skicka inte bara till de som annonserar jobb, utan jävlar mig alla företag.

Funkade för mig och jag väntade bara i 1 vecka för det ena jobbet respektive 3 månader för det andra innan jag fick börja jobba.


   
SvaraCitera
Gifted

1. Vart jobbar du?
Matematiska institutionen, Stockholms universitet

2. Hur fick du ditt jobb?
Sökte tjänst som doktorand
3. Pluggar du samtidigt - har studierna i så fall någon anknytning till jobbet i sig?
Ja, och ja, 80% av jobbet består av plugg och forskning.

4. Har du planer på att avancera inom jobbet (whatever that might be, framtidsplaner allmänt kanske)?
Absolut, kommer få en licentiatsexamen innan jul, vilket innebär mer status och $$. Efter att man doktorerat så kan man ju bli lektor eller få postdoc någonstans.

5. Övrig kommentar, typ tips?? eller så.
Asbra jobb, det är bra betalt för att vara jobb där man mestadels pluggar, och man kan jobba lite när man känner för det, (inget fast schema förutom kurser då).


   
SvaraCitera

honolulu:

1. Vart jobbar du?

Som telefonförsäljare. Sitter dock på ett väldigt nice callcenter! Chill och seriöst folk i 20-årsåldern. Alla är sociala och vi får enorma egna skrivbord som går att höja och sänka. Vi har också skitsköna stolar och får lyssna på musik/slösurfa mellan samtalen. Ifrån början sålde jag premiepensionförvaltning (gick jättedåligt) men nu säljer jag radonspårfilmsdosor (går jättebra!).

honolulu:

2. Hur fick du ditt jobb?

Kände en kompis som jobbade där. Han rekommenderade mig till cheferna.

honolulu:

3. Pluggar du samtidigt - har studierna i så fall någon anknytning till jobbet i sig?

Nope. Gör gamla högskoleprov inför högskoleprovet nu i oktober men inga seriösa studier.

honolulu:

4. Har du planer på att avancera inom jobbet (whatever that might be, framtidsplaner allmänt kanske)?

Haha nej, absolut inte. Ser det bara som en framtida referens på hur jag är på en arbetsplats och som extra pengar just nu.

honolulu:

5. Övrig kommentar, typ tips?? eller så.

Nöj dig med skitjiobb. Man måste ta dem innan man kan arbeta sig uppåt. Och telefonförsäljning är inte så illa bara man hittar rätt grej att sälja. Tyvärr tvingas de flesta telefonförsäljare att sälja skit (läs: omega 3-kapslar, prenumerationer på boxershorts).


   
SvaraCitera

xsaosinx:

premiepensionförvaltning (gick jättedåligt)

haha gjorde också det fan vad dålig jag var
funderar på att söka annat telefonförsäljarjobb just nu faktiskt, nackdelen är ju om dom ringer dit där jag sålde förut för att höra om jag var bra eller nåt. fast sånt kanske dom inte gör


   
SvaraCitera

1. Vart jobbar du?
är au pair i Schweiz

2. Hur fick du ditt jobb?
skapade en profil på aupairworld.net och hittade den här familjen. eller de hittade mig.

3. Pluggar du samtidigt - har studierna i så fall någon anknytning till jobbet i sig?
nä. eller ja, jag har franskakurs en gång i veckan.

4. Har du planer på att avancera inom jobbet (whatever that might be, framtidsplaner allmänt kanske)?
hähä, nä.

5. Övrig kommentar, typ tips?? eller så.
nah.


   
SvaraCitera