Aviseringar
Rensa alla

Vart kan man gå och prata


Ämnesstartare

Behöver någon att prata med. 
Är 20 år idag och ältar och tänker för mycket. På när jag var yngre, jag var trasslig och jag gick igenom så fruktansvärt mycket som jag gick aldrig kunde prata med någon om känslor jag la åt sidan och förträngde och som idag kommer tillbaka som får mig att gråta bra stunder får mig tom att gråta. Skulle behöva vända ut och in på hela mig själv och prata om min barndom för att jag ska kunna få ro och slippa ångest.

Tänkte på ungdomsmottagningen men läser man på deras sida så kan man inte prata om sånt där? Så vem ska man vända sig till.. 


   
Citera

På vårdcentralerna finns kuratorer eller psykologer som kan erbjuda samtalsbehandling.


   
SvaraCitera

Känner igen mig, är typ jag. så du är inte ensam iaf Ledsen


   
SvaraCitera

Kalleskaviar:
Behöver någon att prata med. 
Är 20 år idag och ältar och tänker för mycket. På när jag var yngre, jag var trasslig och jag gick igenom så fruktansvärt mycket som jag gick aldrig kunde prata med någon om känslor jag la åt sidan och förträngde och som idag kommer tillbaka som får mig att gråta bra stunder får mig tom att gråta. Skulle behöva vända ut och in på hela mig själv och prata om min barndom för att jag ska kunna få ro och slippa ångest.

Tänkte på ungdomsmottagningen men läser man på deras sida så kan man inte prata om sånt där? Så vem ska man vända sig till.. 

En bra vän med mkt livserfarenhet är lättare att prata med och någon som bryr sig om en.Lita ej blint  en  psykolog som man knappt känner. 

Som mina vänner är bättre än 98% av Psykologerna i Sverige idag. 


   
SvaraCitera

Finns i chatten ❤️


   
SvaraCitera

Rekommenderar en kurator. Det låter läskigt men de fungerar faktiskt mer som ett bollplank, de ställer frågor för att få en att prata och så har man en diskussion kring hur man ska acceptera var man är och vilka vägar man kan ta för att ta sig från skiten. 


   
SvaraCitera

Jag har själv vart med om när folk har varit hemska mot mig i skolan och haft ett hyfsat trassligt liv, så om du vill får du gärna prata med mig (via pm då). Hjärta
I annat fall borde du prata med en kurator, psykolog eller socionom känns alltid bra att få prata ut sig lite, visst man kanske inte vill gå dit till en början men sedan känns det mycket bättre! GladHjärta
Hoppas det blir bra för dig kompis! Glad


   
SvaraCitera

En vettig kurator som inte trycker i dig diagnoser och får dig att leva på piller


   
SvaraCitera

Pundarjävel:
En vettig kurator som inte trycker i dig diagnoser och får dig att leva på piller

Kan en kurator göra något av det? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack alla Hjärta Känns som tiden går och jag hinner inte följa efter. Jag tänker på allt som hände när jag var liten. Varför jag tände eld på skolans papperskorgar, vägrade plugga och var elak mot mina föräldrar. Varför mina föräldrar vägrade acceptera mig, alltid baktalade mig och aldrig lyssnade på mig när jag mådde som sämst. Varför jag och mina systrar inte kan prata med varandra om allt och ingenting. Och vad hände där, i 3an vart tog alla vänner vägen och vad hände med mig. Och varför har jag inga vänner idag. Och hur fan blir man social och vågar ta kontakten? 


   
SvaraCitera

superpojken:

Kan en kurator göra något av det? 

En kan uppmuntra till det


   
SvaraCitera