Aviseringar
Rensa alla

Vart köpa spelare till LP skivor?


Ämnesstartare

Jag har kommit över ca 50 st gamla LP skivor med bla Beatels och andra gamla fodingar som jag vill lyssna på men har ingen spelare, slängde den tror jag[mad]

Var hittar jag en bra spelare för runt 500-lappen?


   
Citera
Issen

blocket


   
SvaraCitera

loppis, auktioner etc.


   
SvaraCitera

lions.


   
SvaraCitera

Internet. I stockholm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som sagt, besök loppmarknader och antikvariat, du lär garanterat hitta en bra och fungerande modell för runt hundralappen.

Kolla så din förstärkare har phonoingång bara, vissa nyare förstärkare saknar detta och då behöver du köpa till ett RIAA-steg då LP-spelarens signal behöver förstärkas innan den når förstärkaren.


   
SvaraCitera

second hand


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fråga i nån second hand dom har det mesta. eller på Tradera eller på Blocket,


   
SvaraCitera

Om du inte är en audiofil, som jag, så kan jag rekomendera denna:

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=33200&path=47...

Den ger faktiskt ett jättebra ljud, trots det låga priset, åtminstånde på nya skivor. På gamla vet jag tyvärr inte hur det är, men jag är nästan säker på att det ger lika bra (förutsatt att skivorna är i gott skick dvs).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säger som en del andra - second hand. själv köpte jag en jättefin för 80 kronor, tror jag det var [smile]


   
SvaraCitera

Om du nu istället väljer att köpa en på second hand, var noga med att kontrollera att allt fungerar som det ska, samt byt ut det som behövs, speciellt NÅLEN. Den kan vara rostig, sliten, allt möjligt.
Jag har sett många second hand spelare vars nålar varit förjävliga, och spelar du en skiva på den, är risken stor att du bara kan spela skivan en gång.

In all, köper du en begagnad, köp en ny nål.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera