Aviseringar
Rensa alla

Vart ska jag flytta?????!!!!! Get busy paying or get busy dying.


Ämnesstartare

Mawns:

Mm, men nu snackar vi om vilken stad som är roligast att bo i, inte vilken som är billigast.

Förlåt [mad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Förlåt [mad][sad]

Varsågod [blush][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ADRENALIN:

Är det sant att det ofta är dåligt väder (regnar) i Göteborg? Jag vill fan ha sol.....

Göteborg har ovanligt många regndagar jämfört med många andra städer.

Står man ut med danskarna är nog köpenhamn klart bästa alternativet, annars är göteborg mysigt med, iof bara varit då på sommaren men då är det trevligt :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Köpenhamn. Bättre än alla städer i Sverige sammanlagt, musikmässigt. Stan är öppen ända fram till på morgonen, så man kan ta något att käka klockan fyra på morgonen om man skulle vilja det.

Bor du själv där? HUr snabbt lär man sig språket? jag är skåning så danskar har tyvärr svårt att förstå min dialekt (l.ättare att fröstå vanlig svenska) och jag själv har även problem att förstå danskarna 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

O hur är brudarna i köpenhamn, har varit där för lite,. Men danskarna är ju världens lyckligaste folk, men dessvärre inte smalaste. Jöämfört med Sverige, hur är brudarna generellt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ADRENALIN:

Bor du själv där? HUr snabbt lär man sig språket? jag är skåning så danskar har tyvärr svårt att förstå min dialekt (l.ättare att fröstå vanlig svenska) och jag själv har även problem att förstå danskarna 🙂

Nej, men jag brukar gå på spelningar och hemmafester där. Jag har hört att språket ska vara ganska enkelt, men alla kan ju ändå engelska så whatever. Om jag fick chansen att flytta vart jag ville i hela norden så skulle jag valt Köpenhamn, och det är en av de få städer som jag har tänkt mig själv att bo i (förutom Montreal och Tokyo)

ADRENALIN:

Jämfört med Sverige, hur är brudarna generellt?

Skitsköna. De är mycket mer rättfram och känns mindre pretto. Hela den här "glad dansk"-stereotypen stämmer verkligen in på de tjejer jag har träffat.

Jag har haft (väldigt lösa) förhållande med två danska tjejer. Skillnaden är enorm, även om svenska tjejer är rätt roliga när man väl lärt sig hantera dom.

Och sen så är många av dom skitsnygga också. Som det brukar vara i en stor stad.


   
SvaraCitera