Aviseringar
Rensa alla

Vart ska man dra en gräns?


weezy
Ämnesstartare

Hej allihopa!
Jag har pratat med en kille i snart 2 månader. Vi är hittills bara på "g". I början var han en super söt kille som skicka många söta långa sms. Nu en liten kort stund efter har han lagt av med det. Han känner kanske att han inte behöver kämpa mer. Han brukar svara på sms efter minst en timma kan dröja upp till 8 timmar men nu har jag blivit förbannad. Är det ens okej att svara på ett sms efter 12 timmar!!??!!! Man tappar suger av att en läsa smset när man får svar såpass sent. Vad vill man förmedla eller säga genom att handla på detta sättet?[tard]


   
Citera

weezy:

[tard]

Han kanske går igenom en jobbig period i livet.
Han kanske inte är intresserad längre.
Han kanske är upptagen med annat.

weezy:

men nu har jag blivit förbannad. Är det ens okej att svara på ett sms efter 12 timmar!!??!!!

Chilla. Fråga honom varför det är så istället för att bli förbannad.


   
SvaraCitera

fattar inte vad är det han inte svarar på då? frågor eller bara helt vanliga meningar typ


   
SvaraCitera

Fy, vet hur det känns. Men det kan ju handla om en mängd olika saker. Jobbar han? Tränar han mycket? Alla gillar inte att skicka en massa SMS, trots allt!


   
SvaraCitera

skulle sluta att skicka sms


   
SvaraCitera

min chey svarar aldrig mej jag brukar skriva jättemkt fina sms men får inga svar på dom ens

så när jag ringer är det upptaget eller abonnenten kan inte nås för tillfället.. vad motsägelsefullt det känns när jag ringer upp och får höra "I just can't get enough" [sad]


   
SvaraCitera
mynona

Sluta skicka sms tills han svarar på de gamla eller sjävmant tar kontakt. Visserligen har alla människor olika tidsgränser för när det känns ok att ge respons - själv kan jag vara seg trots att jag gärna vill svara, och då beror det bara på att jag är splittrad och vill kunna fokusera. Man behöver alltså inte nödvändigt ta det så allvarligt. Men som sagt: sluta ta kontakt och vänta tills han gör det. Tar han då ingen kontakt någonsin så är det ett tecken på att du inte behöver bry dig om att göra det heller


   
SvaraCitera
time
 time

weezy:

Är det ens okej att svara på ett sms efter 12 timmar!!??!!!

Du kanske inte skriver något som intresserar honom. Eller så märker han att du blir arg när han inte svarar direkt, vilket inte är riktigt hälsosamt. Låt honom komma till dig om du nu är intresserad, ingen brukar vanligtvis bli attraherad av hela overly attached-grejen.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Du kanske inte skriver något som intresserar honom

det där gäller dock inte om man är intresserad av någon. gör henne inte paranoid, hon försöker säkert att anpassa sig som det är och vara inställsam då hon är kär.

timeisrunningout:

Låt honom komma till dig om du nu är intresserad, ingen brukar vanligtvis bli attraherad av hela overly attached-grejen.

detta är förvisso sant men han verkar ändå vara lite av ett svin. 12 timmar??


   
SvaraCitera
weezy
Ämnesstartare

Nej, jag skickar aldrig fler sms, bara ett och väntar på svar, men känns ganska meningslöst och ointressant att läsa ett sms som är svar på något man ställt för 12 timmar sedan, jag menar jag hinner glömma bort vad det var jag frågade och varför jag frågade. Några timmar kan jag förstå men är man intresserad av någon kan man säkerligen ta 1 minut för att svara på ett sms.


   
SvaraCitera
time
 time

ceka92:

det där gäller dock inte om man är intresserad av någon. gör henne inte paranoid, hon försöker säkert att anpassa sig som det är och vara inställsam då hon är kär.

Det kan ju faktiskt visst gälla även om man är intresserad. Om min partner skriver typ "ok!! glass är gott förresten" så blir jag ju inte lika engagerad som om hen hade frågat vad jag gjort eller hur jag mådde. Det där är ju olika från person till person.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Det kan ju faktiskt visst gälla även om man är intresserad. Om min partner skriver typ "ok!! glass är gott förresten" så blir jag ju inte lika engagerad som om hen hade frågat vad jag gjort eller hur jag mådde. Det där är ju olika från person till person.

det är inte en ursäkt för att låta bli att svara på 12 timmar.
sedan så uttryckte TS att hon ställde just frågor.

som man gör som kär.
suck, dessa män.


   
SvaraCitera

weezy:

Nej, jag skickar aldrig fler sms, bara ett och väntar på svar, men känns ganska meningslöst och ointressant att läsa ett sms som är svar på något man ställt för 12 timmar sedan, jag menar jag hinner glömma bort vad det var jag frågade och varför jag frågade. Några timmar kan jag förstå men är man intresserad av någon kan man säkerligen ta 1 minut för att svara på ett sms.

jag har varit i din sits. skit i killen. [y]


   
SvaraCitera

Det är mer ok att svara på sms när man vill än att kräva av någon annan att svara inom viss tid. Är det inget du klarar av att hantera så är det ju bara att sluta.


   
SvaraCitera

weezy:

suger av att en läsa smset

[blush] va


   
SvaraCitera