Aviseringar
Rensa alla

Vart skall jag läsa tekniskt basår?


Ämnesstartare

Jag är så himla kluven 🙁 Jag undrar om inte någon UM:are kan hjälpa mig. Jag har inte bästa betygen, men måste ju läsa tekniskt basår någonstans.

Jag bor för närvarande i GBG och vet inte om jag skall flytta eller inte, det är ju bara ett basår. Jag vet dock inte vart jag skall läsa det, i Högskolan i Borås eller Högskolan i Väst, vilket tar 1 och en halvtimme att pendla varje dag? Eller Högskolan i Jönköping då jag måste flytta? Fördelen är att jag vill flytta också.

Vad skall jag göra?

Tack för svar!


   
Citera
time
 time

Anura:

Eller Högskolan i Jönköping då jag måste flytta? Fördelen är att jag vill flytta också.

Om du vill flytta så gör det istället. Vissa tycker att det är skönt att pendla, men om du rent spontant känner att du inte vill lägga tre timmars tid varje dag på att åka runt runt så är det väl mer fördelaktigt att bosätta sig och således slippa leka nomad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Om du vill flytta så gör det istället. Vissa tycker att det är skönt att pendla, men om du rent spontant känner att du inte vill lägga tre timmars tid varje dag på att åka runt runt så är det väl mer fördelaktigt att bosätta sig och således slippa leka nomad.

Ja, fast jag är ju inte helt hundra på om jag kommer att studera ingenjörsutbildning på Jönköping om jag väljer att läsa tekniskt basår där. Sedan är det värt att flytta till Borås eller Trollhättan om man tänker läsa basår där?


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:

Sedan är det värt att flytta till Borås eller Trollhättan om man tänker läsa basår där?

Finns ju basår i Uppsala också om du vill söka dig ännu längre bort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Finns ju basår i Uppsala också om du vill söka dig ännu längre bort.

Kommer inte in där 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilket nummer i trådraden om basår är detta? Du är då ambitiös här iaf!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vilket nummer i trådraden om basår är detta? Du är då ambitiös här iaf!

Vad menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vad menar du?

Hur många basårstrådar du nu gjort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vad skall jag göra?

Tilltalar denna filmsnutten dig? [wink]


   
SvaraCitera
Exner

Plugga på något universitet i mörkaste Södern i USA, där man fortfarande håller sig med bomullsslavar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man väljer att läsa i Linnéuniversitet som ligger i Växjö, hur svårt kan det vara som mörkhyad? Jag är ju själv ifrån GBG. Och Växjö är ju lantområde, med massa rassar. Vill inte bli jagad av folk.


   
SvaraCitera
Exner

Så här ser kårmöten ut.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

hur svårt kan det vara som mörkhyad?

Seriöst människa! Du måste släppa det där någon gång! [sad][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

Seriöst människa! Du måste släppa det där någon gång!

Släppa vad? Det är statiskt att afrikanska/mörkhyade blir kränkta mest i landet. I vissa områden går nazister och marscherar och sätter skräck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Det är statiskt att afrikanska/mörkhyade blir kränkta mest i landet. I vissa områden går nazister och marscherar och sätter skräck.

Du kan inte tänka på det dagarna in och dagarna ut, snart kommer du inte våga kliva ut ju.. [sad]

Jag har svårt att tänka mig att det är fullt med rasister på högskolor.. Några enstaka, möjligtvis.. Är helt säker på att du kommer hitta vettiga människor att umgås med oberoende på var & vilken skola du väljer! [smile]


   
SvaraCitera