Aviseringar
Rensa alla

Vårta på pungen, hjälp tack.


Ämnesstartare

Jag är en kille på 16 år, oskuld. Jag har aldrig heller haft smeksex eller något liknande. Jag upptäckte igår att jag har en "vårta" på min pung, jag gjorde lite research och det lutar mest åt att jag har kondylom, men jag har ingen aning om det stämmer, som sagt jag har aldrig haft samlag/smeksex jag har ingen flickvän osv.

Men som sagt så har jag ingen aning, om någon utav er vet eller har någon aning om vad det är, så vore ett svar vänligt. Tack.


   
Citera

Talgkörtel antagligen, men visa upp den på vårdcentral eller ungdomsmottagning ändå om du är orolig.

mvh en utan snopp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske talgkörtlar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ah tack, skrev precis "kanske talgkörtlar?" innan jag såg ditt svar. Jag är inte så orolig med tanke på att det står på alla sidor att det inte är farligt och det uppkommer ofta i puberteten och går bort efter ett tag, jag har bara en "vårta" och den är inte så stor och den sitter nästan under pungen, den kliar inte så ingen fara.


   
SvaraCitera

Kan vara HIV också, sök vård för att vara på den säkra sidan!


   
SvaraCitera
time
 time

zlurpen:

jag gjorde lite research och det lutar mest åt att jag har kondylom,

Vet du vad, googla bilder på kondylom så tror jag du kommer inse att det inte är vad du har. Du hade definitivt panikerat värre då.

Och chansen för att du ska ha kondylom när du aldrig haft sex är faktiskt, well, jag ska kanske inte säga minimal för jag vet inte om det har hänt, men, det är nog bara en talgkörtel och ingenting farligt.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Vet du vad, googla bilder på kondylom så tror jag du kommer inse att det inte är vad du har. Du hade definitivt panikerat värre då.

kondylomvårtor kan vara små hudfärgade utbuktningar också


   
SvaraCitera
time
 time

isola:

kondylomvårtor kan vara små hudfärgade utbuktningar också

Men är det inte oftast flera vårtor om det är kondylom, inte bara en? Det var det jag tänkte på.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Men är det inte oftast flera vårtor om det är kondylom, inte bara en? Det var det jag tänkte på.

det kan nog börja med en, eller så räcker det med en den gången. de brukar komma i omgångar vad jag förstår.


   
SvaraCitera
time
 time

isola:

det kan nog börja med en, eller så räcker det med en den gången.

Hmm. Kan vara. Jag är inte särskilt insatt i kondylommaskineriet, allt jag vet är att det är högst osannolikt att en oskuld som inte ens haft smeksex skulle ha blivit smittad.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

allt jag vet är att det är högst osannolikt att en oskuld som inte ens haft smeksex skulle ha blivit smittad.

Jo sant. Men ändå - det måste ju uppkomma någonstans ifrån från början. Typ.


   
SvaraCitera