Aviseringar
Rensa alla

vårta under foten


Ämnesstartare

Jag har en sjukt envis vårta under foten som har vart där i ca 3 år och den är direkt inte så mysig. Har prövat nått billigt skit på apoteket och wartner (tog slut på wartnern) men inget funkade. Har tillomed försökt att skrapa/dra/ta bort med rakhyveln/klippa o allt möjligt skit men inget funkar för den kommer tillbaka och den har aldrig försvunnit helt. Börjar nu också att ploppa upp mer motherfuckers under min fot. Något medel eller huskur som har funkat på er? 

help<////3


   
Citera

klarafina: ta bort med rakhyveln

Gråter!!!!


   
SvaraCitera

 Du borde något låta farbror doktorn undersöka saken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:

Gråter!!!!

de kändes.


   
SvaraCitera

klarafina:

de kändes.

Gör inte så 🙁 Kolla upp det istället och låt läkare råda och eventuellt skriva ut något latjo.


   
SvaraCitera

läkare.. hade en som jag frös för ett par år sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:
 Du borde något låta farbror doktorn undersöka saken.

får nog ta o traska mig dit 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
läkare.. hade en som jag frös för ett par år sen

försvann den helt då? kändes det?


   
SvaraCitera

klarafina:

försvann den helt då? kändes det?

Yes den försvann helt och inte kommit tillbaka! Det var lite kallt men inte mer än så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:

Yes den försvann helt och inte kommit tillbaka! Det var lite kallt men inte mer än så

får se om de är snälla och vill göra de på mig (de på vårdcentralen här är inte så hjälpsamma). tack för svaret! 🙂


   
SvaraCitera

Man kan täcka dem med nagellack så de inte får någon syre och därmed kväva vårtan. Vet ej om den huskuren funkar testade den aldrig.  De vårtmedel man köper och applicerar innehåller salicylsyra och liksom fräter lätt bort vårtan. Det kan ta tid och man måste vara noggrann.  Går man till läkare och behandlar sig har de två behandlingsmetoder, frysa dem med flytande kväve och bränna bort dem. Frysa dem gör inte så ont i fall de är bara på vårtan kommer det på frisk hud gör det ganska ont en kort stund.

Hade många vårtor på händerna och fötterna under tonåren och alla dessa medel och plåster som fanns tyckte jag verkade värdelösa men kanske för jag inte orkade hålla på och vara supernoggrann hela tiden.


   
SvaraCitera

klarafina: skrapa/dra/ta bort med rakhyveln/klippa

Inte bra i fall det kommer blod för då sprider det sig och man kan få vårtor bredvid. Det är dock bra att skrapa bort översta lagret innan man applicera medel för att komma lägre ner i vårtan och nå "roten".


   
SvaraCitera

Annars egenvård är ju fotbad och sån fil o ba fila lite varje dag! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:
Man kan täcka dem med nagellack så de inte får någon syre och därmed kväva vårtan. Vet ej om den huskuren funkar testade den aldrig.  De vårtmedel man köper och applicerar innehåller salicylsyra och liksom fräter lätt bort vårtan. Det kan ta tid och man måste vara noggrann.  Går man till läkare och behandlar sig har de två behandlingsmetoder, frysa dem med flytande kväve och bränna bort dem. Frysa dem gör inte så ont i fall de är bara på vårtan kommer det på frisk hud gör det ganska ont en kort stund.

Hade många vårtor på händerna och fötterna under tonåren och alla dessa medel och plåster som fanns tyckte jag verkade värdelösa men kanske för jag inte orkade hålla på och vara supernoggrann hela tiden.

Kan ta o testa nagellacket, tack för tipset! Jag använde wartner noggrant och så man skulle göra det under en lång period men det funkade inte. Wartner kanske inte funkade för mig bara. Försvann dina vårtor sen?

My dreams are her:

Inte bra i fall det kommer blod för då sprider det sig och man kan få vårtor bredvid. Det är dock bra att skrapa bort översta lagret innan man applicera medel för att komma lägre ner i vårtan och nå "roten".

kom aldrig blod, är lite feg :$ men bra o veta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Annars egenvård är ju fotbad och sån fil o ba fila lite varje dag! 

Gjorde de ett tag men orkade inte tillslut. Får nog ta o göra de också, ingen tackar ju nej till fina fötter.


   
SvaraCitera