Aviseringar
Rensa alla

Vaseline på ögonfransarna???


Ämnesstartare

Jag har hört att man kan kleta vaseline på ögonfransarna för att de ska bli snyggare eller nåt sånt...

Funkar det verkligen, eller kladdar man igen ögonen i onödan? [confused]


   
Citera

...


   
SvaraCitera

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jag skojar inte, läste det i en gammal Frida-tidning! [chocked]


   
SvaraCitera

jag gör[blush]


   
SvaraCitera

Vaselinet är ungefär som balsam för ögonfransarna, de blir mjuka och fina. Det tillför fukt och ögonfransarna blir mindre spröda.

Och om du lägger det på ögonfransarna, kleta inte in det, utan smörj in en tvättad mascaraborste som du inte använder längre, och gör som du brukar göra med mascara.


   
SvaraCitera
sincan

vadå, ska ögonen penetreras?:S


   
SvaraCitera

Äh, som att man tänker på att ögonfransarna är spröda?


   
SvaraCitera

Låter obehagligt.


   
SvaraCitera

Jag gör det, dom blir mjuk och fina och ser mycketmycket längre ut när man målar dom sen [y]

kallprat:

Äh, som att man tänker på att ögonfransarna är spröda?

Ja, borde man nog göra eftersom dom kan trilla av om dom blir för torra [confused]


   
SvaraCitera

raally:

eftersom dom kan trilla av om dom blir för torra

[tard]Vem har så torra ögonfransar?


   
SvaraCitera

köp en bättre mascara?


   
SvaraCitera

raally:

Jag gör det, dom blir mjuk och fina och ser mycketmycket längre ut när man målar dom sen

tar du det precis innan du tar mascara då? 🙂

för övrigt är det jag hört att de ska växa bättre :S


   
SvaraCitera

soimpolite:

tar du det precis innan du tar mascara då? 🙂

för övrigt är det jag hört att de ska växa bättre :S

Vaselinet ska helst läggas på ögonfransarna innan du går och lägger dig så att de får absorbera vaselinet under natten. Och nej, de växer inte utav vaselinet.

🙂


   
SvaraCitera

Angelica Capitao:

Vaselinet ska helst läggas på ögonfransarna innan du går och lägger dig så att de får absorbera vaselinet under natten. Och nej, de växer inte utav vaselinet.

jo jag vet det och har gjort det tidigare men jag frågade henne när hon tar på det. kan ju vara så att det får en bra effekt att "blanda" mascara och vaselin


   
SvaraCitera