Aviseringar
Rensa alla

Vattenfast foundation, finns det?


Ämnesstartare

Okej, nu ska ni får höra![wink]

Om ca två veckor så ska jag åka och bada med några vänner men då uppstår ju problemet att smink smetar ut sig i vatten!:O Och jag har inte direkt någon vidare hy. Ärligt talat, jag har faktiskt en slags acnesjukdom men det ska vi inte gå in på nu.[cute]

Iallafall, ni förstår ju läget. Jag är verkligen i behov av vattenfast smink. Har redan valt ut en mascara som jag ska köpa som heter Extreme Resist, eller någonting sånt, från Nivea som jag har hört ska vara jättebra. Foundation har jag dock inte hittat ännu så jag vore jättetacksam om ni kunde hjälpa mig med det. Om den inte är jättetäckande vore det bra om jag fick tips om någon vattenfast concealer eller ett puder också, men annars får jag väl skapa en ny tråd för sånt senare![rolleyes]

Hjälp mig nu...snälla?[smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Ansiktssmink brukar då inte kleta ut sig för mig. Bara jag inte rör mig i ansiktet.


   
SvaraCitera

PinkyPenguin:

ska jag åka och bada med några vänner

Om du nu ska vara med dina vänner lär de ju inte bry sig om ifall du inte har perfekt hy right? [smile]


   
SvaraCitera
kachin

tror din hy skulle må jättebra av den ljus och sol (om du inte ligger o schteker hela dagen dvs) du får där nere. så seru fin o fräch ut hemma sen 🙂
men visst, kleta på du. tror de flesta foundations borde funka egentligen?
undvik o torka dig med en handduk i fejjan bara.


   
SvaraCitera

Om du nu inte hittar något så kan du ju alltid vara noga med att smärja in anisktet med en bra kräm och tvätta med en bra tvål/lotiontvål. Det kan ju förbättra lite iaf.


   
SvaraCitera

Hyn blir ju bara värre ju mer du kletar på. Om du inte använder verktyg du rengör ofta dvs.


   
SvaraCitera

Vem doppar huvudet om man har smink på sig? [confused] not meee!!!


   
SvaraCitera

Cobrastyle:

Om du nu ska vara med dina vänner lär de ju inte bry sig om ifall du inte har perfekt hy right? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrastyle:

Om du nu ska vara med dina vänner lär de ju inte bry sig om ifall du inte har perfekt hy right?

Men alltså en kille jag tycker jääättemkt om kommer att vara med. Jag har nästan aldrig möjlighet att träffa honom så när jag väl gör det vill jag ju se bra ut. Vågar inte visa mig utan smink förrens jag känner hohom bättre...>_<''

Underlig:

Om du nu inte hittar något så kan du ju alltid vara noga med att smärja in anisktet med en bra kräm och tvätta med en bra tvål/lotiontvål. Det kan ju förbättra lite iaf.

Det gör jag ju...[shake]

Harpya:

Hyn blir ju bara värre ju mer du kletar på. Om du inte använder verktyg du rengör ofta dvs.

Alltså det är väl klart att jag rengör ansiktet varje morgon och kväll?[confused] Jag har t.o.m utskriva tabletter och en utskriven kräm av läkarn som jag använder så det är nog inga problem med det...


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

smink är överskattat 😮


   
SvaraCitera

PinkyPenguin:

Extreme Rasist

[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

Extreme Rasist

Haha...[confused]


   
SvaraCitera