Aviseringar
Rensa alla

vattenpipa


Ämnesstartare

Jag slutade röka i januari, sen dess har ja kanske rökt ett helt paket om man räknar med fester och sånt. Jag är alltså inte beroende. Men igår kväll rökte ja vattenpipa för andra gången i mitt liv. Jag tog långa bloss och höll dom inne i lungorna för att göra ringar. När jag kom hem kände jag att jag har skit ont i lungorna typ som om jag har sprungit länge och sen får ont i lungorna. Är detta farligt? Det var bara en engångsgrej och från och med idag kommer jag aldrig röka något igen!
o förresten kmr jag bli tjock?? är ju inte beroende men har hört att man blir tjock så fort man slutar röka.... tacksam för svar[love]


   
Citera
Ämnesetiketter

Usch vad äckligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Usch vad äckligt

släng dig[cheers]


   
SvaraCitera

Ingenting bra kommer av rökning.
Låter lite som att du är påväg att få astma eller liknande..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Ingenting bra kommer av rökning.
Låter lite som att du är påväg att få astma eller liknande..

kan det vara mina lungors sätt att säga ifrån, att jag inte är van vid rökningen ?


   
SvaraCitera

mwoah:

släng dig[cheers]

nej, släng dig. Det är du som har sämst lungkvalitet här. Varför kassera det optimala.


   
SvaraCitera

mwoah:

kan det vara mina lungors sätt att säga ifrån, att jag inte är van vid rökningen ?

Ja, mycket möjligt. Tycker iaf att du gör ett klokt val om du avstår rökningen i alla dess former hädanefter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Ja, mycket möjligt. Tycker iaf att du gör ett klokt val om du avstår rökningen i alla dess former hädanefter

Jo jag vill det, men är rädd för att jag kommer gå upp i vikt då.. [sad] har aldrig vart riktigt beroende, inte ens då när jag rökte i 3 år. Men är rädd för att jag ändå kan gå upp


   
SvaraCitera

mwoah:

Jo jag vill det, men är rädd för att jag kommer gå upp i vikt då.. har aldrig vart riktigt beroende, inte ens då när jag rökte i 3 år. Men är rädd för att jag ändå kan gå upp

Varför skulle du gå upp i vikt? Det är väl om du ersätter rökningen med föda. Aptiten kan ju blir större men har man koll på vad man tryckker i sig så är det inga problem. Och du skrev väl att du inte rökt regelbundet sen januari? Om du inte gått upp något under den tiden så ser jag inte varför du skulle göra det nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo ämnesomsättningen drabbas, det är så många går upp i vikt. Precis jag rökte inte regelbundet och gick ändå inte upp i vikt, men jag tror att det berodde på att direkt efter jag slutade röka började jag träna som en galning


   
SvaraCitera

Haha närå, inget att oroa sig för. Att du är ansträngd i lungorna efter att ha tryckt in en massa rök i dem en hel kväll är inget konstigt, det lär gå över snart om det inte gjort det redan. Och det finns inget skäl att tro att du plötsligt blir tjock för att du slutar feströka. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Haha närå, inget att oroa sig för. Att du är ansträngd i lungorna efter att ha tryckt in en massa rök i dem en hel kväll är inget konstigt, det lär gå över snart om det inte gjort det redan. Och det finns inget skäl att tro att du plötsligt blir tjock för att du slutar feströka. [zzz]

okej vad bra ! 😀 puuhh..
ja nu feströker jag, men innan rökte jag regelbundet i 3 år det är därför jag är rädd för att gå upp. o jag är liiiiivrädd för viktuppgång haha


   
SvaraCitera

mwoah:

okej vad bra ! 😀 puuhh..
ja nu feströker jag, men innan rökte jag regelbundet i 3 år det är därför jag är rädd för att gå upp. o jag är liiiiivrädd för viktuppgång haha

borde du inte vara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

borde du inte vara

så du tror inte ja kmr gå upp alls? [bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

mwoah:

så du tror inte ja kmr gå upp alls?

nej ofta.

men är du så rädd för det borde du känna efter om det verkligen är värt så mycket att bry sig.


   
SvaraCitera