Aviseringar
Rensa alla

Vattenpipa


Mulele:

De finns många som får röka vattenpipa för sina föräldrar kan jag tillägga..

Du är fjorton år. Vid den åldern brukar man väl ändå ha insett att "Men alla andra får ju!!!"-gnället inte fungerar.

Du får inte röka vattenpipa för dina föräldrar, vilket är fullt förståeligt med tanke på att du är fjorton år. Du får acceptera det helt enkelt.


   
SvaraCitera

Vattenpipa är ju mest en social grej. Kan man ens bli beroende av nikotinet man får i sig? Jag rökte vattenpipa ofta under hela min uppväxt, man få ett lagom skönt rus (förmodligen på grund av syrebrist?) och det bildar ju bara en gemenskap vid fester och liknande.

Om man är rädd för tjäran och hälsorisken så finns det örttobak som är nyttigare. Men herregud, hur var det nu, en timmes vattenpiperökande är lika skadligt som 100 cigaretter? 100 cigaretter är ju ingenting, folk röker ju 100 cigaretter på en vecka medans man bara röker vattenpipa en eller två gånger i månaden.

Säg åt dina föräldrar att sluta vara såna fuckups som aldrig hade vänner när de var små. De kan återkomma när du börjat röka cannabis istället, det är då de borde oroa sig.


   
SvaraCitera

Mawns:

röka cannabis

Mawns:

det är då de borde oroa sig.

Image


   
SvaraCitera

Mawns:

en timmes vattenpiperökande är lika skadligt som 100 cigaretter

sant det du säger..
men vem röker vattenpipa i en timme? Man är ju oftast väldigt många som röker, blir ju inte alls lång tid per person!
[y]


   
SvaraCitera

Har för mig att det där med 100 cigg är när man röker nikotintobak och inte örttobak, sen är ju vattenpipa grymt mycket roligare att röka


   
SvaraCitera

Mulele:

Jag vill få röka vattenpipa för det är så lugnande och skapar en bättre stämning när man är med kompisar

Mulele:

Förövrigt är jag 14bast. [y]

Enda anledningen till att du hade kompisar... [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha du blir inte lugnare av vattenpippa lilleman [wink] men berätta att det inte e olaglit och att det knappt e nån nikotin i det så det e inte som cigg osv [smile]


   
SvaraCitera

vad ska du med en vattenpipa till?


   
SvaraCitera

Visst vattenpipa är soft, men att man blir lugnare? Skit i att köppa någon, leacha på dina polare istället...blir bara gnäll...vänta tills du blir lite äldre istället XD

farbror gugge:

varför inte bara röka cigg om du bara vill åt nikotinet?

Det är väl inte ens någon nikotin i frukttobak?


   
SvaraCitera

hixaren:

Det är väl inte ens någon nikotin i frukttobak?

vet inte, röker ej vattenpipa[sad]


   
SvaraCitera

farbror gugge:

vet inte, röker ej vattenpipa

Hehe:P Okaj[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mulele:

Tacksam för seriösa tips och inga dryga kommentarer så som "Du är för liten" osv..

Men, du är för liten. Du får inte lagligt köpa tobak, dina föräldrar gör rätt i att hindra dig och har lagen bakom sig. Sorry, men du får vänta fyra år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst


   
SvaraCitera