Aviseringar
Rensa alla

Vaxa bäven - värt det eller ej?


Ämnesstartare

Någon som har erfarenhet av att vaxa underlivet eller har du blivit vaxad där av någon annan? Är det värt det? Såhär ser jag det: Jag tycker inte om när det är hår där nere. Det sticks. Om jag skulle gå till en salong och få det vaxat, så skulle jag kanske kunna vaxa (eller om jag inte vågar så tar jag bort det med en pincett) själv. Vad tycker ni? Hur ont gör det? Värt med tanke på pris?


   
Citera
Ämnesetiketter

´Menade du bävern..?


   
SvaraCitera

har bara vaxat linjen, eller kanterna liksom [crazy] gjorde inte alls så ont som jag trodde, tycker t.ex. armhålor är värre att vaxa. men vet ej hur det känns att vaxa bort allt.
tycker bikinilinjen är värt det iallafall, särskilt på sommaren om man visar sig i bikinitrosor osv o inte vill att hår ska sticcka ut. man blir len som en babyrump


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

har bara vaxat linjen, eller kanterna liksom [crazy] gjorde inte alls så ont som jag trodde, tycker t.ex. armhålor är värre att vaxa. men vet ej hur det känns att vaxa bort allt.
tycker bikinilinjen är värt det iallafall, särskilt på sommaren om man visar sig i bikinitrosor osv o inte vill att hår ska sticcka ut. man blir len som en babyrump

Låter rätt bra, gjorde du det själv? [crazy]


   
SvaraCitera

Sagitta:

gjorde du det själv?

ja[badgrin] är bara att inte tänka utan ba köra!! typ 1-2-3-DRA snabbt som fan så hinner man inte reagera


   
SvaraCitera

jag har testat att vaxa bikinilinjen själv med vaxremsor.
svider till gör det, men smärtan är definitivt överkomlig.
likt ehd tycker jag att vaxning av armhålehår bringar bra mycket mer smärta, men även det går att genomlida.

det jag kan tycka är svårt är att komma åt ordentligt i ljumskarna, men "ströhår" kanske går att noppa bort i efterhand.

huruvida det är klokt att själv vaxa hela fittan vet jag inte.


   
SvaraCitera

det gör ju mycket mer ont ju längre in man kommer från bikinilinjen [sad] hatar epilator och vax nu pga tar sån tid och gör ont. men himla skönt när det inte växer ut på evigheter.

tror det är värt att lägga ner lite cash på att få det fixat på salong. tänk bara sen hur jävla mkt det kommer klia när det växer ut sen [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ja[badgrin] är bara att inte tänka utan ba köra!! typ 1-2-3-DRA snabbt som fan så hinner man inte reagera

Hahahaha, alltså åh jag kan inte ens vaxa benen rätt 🙁 vaxet har suttit kvar på benen varje gång

skuld:

huruvida det är klokt att själv vaxa hela fittan vet jag inte.

Det skulle jag inte våga, men linjen kanske.

honolulu:

tror det är värt att lägga ner lite cash på att få det fixat på salong. tänk bara sen hur jävla mkt det kommer klia när det växer ut sen [badgrin]

Undrar om allt hår växer samtidigt eller om vissa hårsäckar är inaktiva ibland. Då kanske man kan noppa varannan dag eller nåt.


   
SvaraCitera

Sagitta:

Undrar om allt hår växer samtidigt eller om vissa hårsäckar är inaktiva ibland. Då kanske man kan noppa varannan dag eller nåt.

hm, tror det växer samtidigt men borde ändå gå att noppa. men vaxar man området oftare så växer det ut mindre hår också har jag hörrrt. och upplevt.


   
SvaraCitera

Hur fan ka nni plåga er själva genom att NOPPA MURRHÅRE??? [cry][cry] jag testade några hårstrån och ville dö [cry]

Men kan ni tipsa om bra vax och vaxremsor? Veet fungerar inte bra alls [sad]


   
SvaraCitera
Lounge

köpte något brasilian vax en gång.. HERREMINGUDALLTSÅ. gör aldrig om det, gjorde så vidrigt ont att jag inte klarade av att göra färdigt. tror jag fick något blåmärke med.

nä, raka säger jag bara!


   
SvaraCitera

Men det är så nedrans dyrt att behöva köpa nya rakblad hela tiden.


   
SvaraCitera
Lounge

då kan jag även lägga till att jag tycker det är skönt att vaxa benen


   
SvaraCitera
Lounge

Zapzap:

Men det är så nedrans dyrt att behöva köpa nya rakblad hela tiden.

hela tiden? varför då?


   
SvaraCitera

Lounge:

hela tiden? varför då?

Okej hela tiden är en väldig överdrift men man måste ju byta dom då och då för de blir slöa.


   
SvaraCitera