Aviseringar
Rensa alla

VB 6-hjälp?


Ämnesstartare

försöker skapa ett program i visual basic 6 som kan kontrollera en annan dators mus sålänge man är uppkopplad, har allting färdigt men musen hackar fram, finns det något sätt att få den att flytta på sig lite mer mjukt istället för att hacka fram eller får jag helt enkelt leva med det om man kör över nätverk?


   
Citera
Åtta

Jag trodde inte att det existerade människor som skrev VB längre (utanför kontorsmiljöer med uråldriga legacy-skript). Var inte senaste släppet typ 15 år sedan? [tard]

Nätverksprogrammering är tyvärr inte min grej, så när det gäller att optimera det kan jag inte hjälpa dig. Dock misstänker jag att det finns väldigt mycket skrivet om det redan.

Den enda gången jag skrev en nätverkad applikation som skulle fungera i "realtid" gjorde jag så att klienten förutspådde vilken riktning objektet skulle röra sig i, utifrån tidigare uppdateringar. Det reducerade det synliga lagget lite. Men jag har ingen aning om det är möjligt i ditt användningsfall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trodde det handlade om trav
trodde fet handlade om tuggumi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag trodde inte att det existerade människor som skrev VB längre (utanför kontorsmiljöer med uråldriga legacy-skript). Var inte senaste släppet typ 15 år sedan? [tard]

vet inte

försöker lära mig andra språk med men vb 6 är det första jag testade mig på, försöker lära mig c++ just nu med [smile]

Åtta:

Den enda gången jag skrev en nätverkad applikation som skulle fungera i "realtid" gjorde jag så att klienten förutspådde vilken riktning objektet skulle röra sig i, utifrån tidigare uppdateringar. Det reducerade det synliga lagget lite. Men jag har ingen aning om det är möjligt i ditt användningsfall.

vet inte hur man ska tillämpa det [sad]

har programmet ihopslaget som client/server i ett paket så det går styra från vilken dator som helst som har programmet.. skickar packets som innehåller x & y positionen av musen men det går inte tillräckligt snabbt för den att uppdatera positionen enligt mitt tycke och alla försök att snabba upp det har resulterat i att programmet kraschar med "stack overflow" fel meddelanden, vet inte hur det ska åtgärdas [sad]

Åtta:

Nätverksprogrammering är tyvärr inte min grej, så när det gäller att optimera det kan jag inte hjälpa dig. Dock misstänker jag att det finns väldigt mycket skrivet om det redan.

har inte hittat nåt, kanske söker på fel ord med [sad]


   
SvaraCitera
Åtta

Hejdunkudde:

skickar packets som innehåller x & y positionen av musen men det går inte tillräckligt snabbt för den att uppdatera positionen enligt mitt tycke och alla försök att snabba upp det har resulterat i att programmet kraschar med "stack overflow" fel meddelanden, vet inte hur det ska åtgärdas

Ptja, släng upp det på Github eller något så kanske någon kan hjälpa dig (svårt att göra utan att se koden). Dock har jag aldrig skrivit VB, så jag kan nog inte hjälpa dig.


   
SvaraCitera

Du behöver interpolera muskoordinaterna - titta på de n senaste koordinaterna, beräkna vart musen rimligtvis borde vara på väg utifrån dem och använd det som musposition istället. Sedan får du korrigera när det dyker upp faktiska data.

Det är så i princip alla multiplayerspel gör det, och det tenderar att fungera ganska bra. Här är en implementation.

Hejdunkudde:

försöker lära mig c++ just nu med

Varför i hela fridens namn då?


   
SvaraCitera