Aviseringar
Rensa alla

vegan


Ämnesstartare

Är det någon som är vegan här?

Isf lägger ni mer pengar på detta än innan (när ni kanske var vegetarianer) i månaden? Hur är det med att åka på "kalas/middagar/gå ut och äta" osv?
Är vegetarian men hmm funderar starkt på vegan (för dricker ändå inte mjölk, och äter knappt ost osånt)


   
Citera
Ämnesetiketter

Nä du är ensam i sverige.


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Nä du är ensam i sverige.

fyndigt hörru


   
SvaraCitera

isola:

fyndigt hörru

japp, fyndigastisverige.


   
SvaraCitera

köttfärssås:

japp, fyndigastisverige.

haha


   
SvaraCitera

isola:

haha

Du är inte vegan va?[blush]


   
SvaraCitera

Jag är vegan. Skriver här senare, när jag orkar.

MVH lättjan personifierad


   
SvaraCitera

Jag är typ, fast äter vegetariskt ibland när det blir för klyddigt. Typ om man ska käka ute och sånt. Lägger nog generellt mindre pengar på mat nu, men det är väl mest för att jag åt mycket Hälsans Kök och sånt när jag var vegetarian. Äter mer böngrytor och liknande nu. Men alternativa mjölkprodukter är ju dyrare än komjölk så på så sätt kan ju kostnaderna kanske gå upp.


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Du är inte vegan va?[blush]

Nä. Äter endast animaliskt känns det som. [blush]
Men har funderat länge på att bli vegetarian faktiskt. Men skulle aldrig klara av det.


   
SvaraCitera

isola:

Nä. Äter endast animaliskt känns det som.
Men har funderat länge på att bli vegetarian faktiskt. Men skulle aldrig klara av det.

Så du gillar köttfärssås?[blush]


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Så du gillar köttfärssås?[blush]

ofc!


   
SvaraCitera

ensammastisverige:

Är vegetarian men hmm funderar starkt på vegan (för dricker ändå inte mjölk, och äter knappt ost osånt)

Veganer äter/andvänder inget från djur, och vissa äter inte ens grönsaker.. så bara för du inte dricker mjölk är du inte vegan [no-no]


   
SvaraCitera

isola:

ofc!

Gillar isola. [blush]


   
SvaraCitera

meganatahli:

Veganer äter/andvänder inget från djur, och vissa äter inte ens grönsaker.. så bara för du inte dricker mjölk är du inte vegan [no-no]

Ha ha ha varför äter de inte grönsaker för


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Ha ha ha varför äter de inte grönsaker för

Fråga dem [sad] Ojustja, alla mina kompisar är veganer, och dom säger typ att grönsakerna är levande och att man inte får steka/koka dem för då.. ööh.. lever dom inte längre [surprised]


   
SvaraCitera