Aviseringar
Rensa alla

Vegan


Ämnesstartare

Hej!

Jag har bestämt för att bli vegan när skolan börjar igen. Jag undrar om det är någon vegan som har något bra tips för mat som smakar gott.

Om det finns en tråd redan så ta bort den bara. Glad


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Tips ett. Tryck inte upp din veganism i ansiktet på folk. 


   
SvaraCitera
23an
 23an

Tips två. Tryck upp din veganism i ansiktet på folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah ok vi vill nt veta för vi bryr oss nt


   
SvaraCitera

jättebra! tror att b1son har flera bra tips.

http://ungdomar.se/forum/thread/tipstraden-foer-veganer


   
SvaraCitera

då va ju frågan, vegan eller vegetarian? veganer äter ju inte ens fisk, mjölk osv, men vegetarianer äter mat med mjölk o ägg o fisk typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har klarat av första steget iaf; att deklarera för hela världen att du är vegan.


   
SvaraCitera
penja

Det finns bra Facebookssidor för ändamålet! Kolla in dem vetja! Det är mycket att tänka på för att lyckas äta helt veganskt, men lär man sig vad olika innehållsförteckning står för samt alltid gör research så är det helt klart genomförbart! Jag är helt säker på att du kan få suveräna tips i dessa grupper!! 
Själv käkar jag ej fläskkött, nötkött eller fågel, men jag äter fisk och skaldjur. Funderar dock på att dra ner även på firren, men jag är lite för oinsatt för att i nuläget vilja bli vegan. 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Cobrak

Jo men tjena, att påstå sig vara vegan och be om råd utifrån sin kost är ju verkligen att trycka upp veganism i ansiktet på folk. På riktigt hardcore-nivå också.

.. eller så är dessa komiskt befängda människor som påstår det enbart alltför lättretade och tar sig själva på för stort allvar. Rekommenderar starkt att spara er och andra bekymmer genom att lyfta blicken från den plats där "solen inte skiner" och tillföra något vettigt istället för överflödigt gnäll! Blink


   
SvaraCitera
Cobrak

Jo men tjena, att påstå sig vara vegan och be om råd utifrån sin kost är ju verkligen att trycka upp veganism i ansiktet på folk. På riktigt hardcore-nivå också.

.. eller så är dessa komiskt befängda människor som påstår det enbart alltför lättretade och tar sig själva på för stort allvar. Rekommenderar starkt att spara er och andra bekymmer genom att lyfta blicken från den plats där "solen inte skiner" och tillföra något vettigt istället för överflödigt gnäll! Blink


   
SvaraCitera
Cobrak

för övrigt: gl m8


   
SvaraCitera
Yaren

Kikärtsbiffar med bulgursallad med tomat, persilja, rostade nötter. 
Vitlök gör mycket väldigt väldigt gott (inte pulver). Riv ner lite ingefära i biffarna också! 

Annars brukar jag göra kokosmjölksgryta med råris, då fräser man alla grönsaker och rotfrukter man tycker om (förutom sallad, tomat, gurka) och har sedan i en burk kokosmjölk. Även här är det vitlök och ingefära som gör susen. Köp någon curry/chili paste, brukar finnas på thai/indiska- butiker. Om det finns en sån i din stad! Kan serveras med linser å så 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raggmunkar kan väl platsa in som vegankrubb. 


   
SvaraCitera