Aviseringar
Rensa alla

veganska cigg?


Ämnesstartare

ja, hur gör ni övriga veganer därute? köper ni "veganska cigg" ( finns ens det? " eller bryr ni er helt enkelt inte om just detta? kan va intresant att veta 😛


   
Citera

Visste inte ens om att cigg inte var veganskt.


   
SvaraCitera

vad är det för icke-veganskt med cigg?


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

vad är det för icke-veganskt med cigg?

Nikotin kanske? [confused]


   
SvaraCitera

Finns det ens kött-cigaretter???


   
SvaraCitera

Evil Conduct:

NiKOtin kanske? [confused]

aaaah (I)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

vad är det för icke-veganskt med cigg?

vet inte om de innehåller någon "djurdel" men är det djurtestat ( vilket cigg ofta är) anser jag att det inte e veganskt.


   
SvaraCitera

Typisktmig:

är det djurtestat ( vilket cigg ofta är) anser jag att det inte e veganskt.

eh, okej :S


   
SvaraCitera

jag kan inte se hur någon som värnar om miljön eller djur överhuvudtaget kan röka tobak som har odlats i sydamerika. bisarrt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Typisktmig:

jag kan inte se hur någon som värnar om miljön eller djur överhuvudtaget kan röka tobak som har odlats i sydamerika. bisarrt.

tänkvärt...


   
SvaraCitera

Typisktmig:

djurtestat

har för mig att typ lucky strike är en av de märkena som inte testats på djur.


   
SvaraCitera

Typisktmig:

jag kan inte se hur någon som värnar om miljön eller djur överhuvudtaget kan röka tobak som har odlats i sydamerika. bisarrt.
tänkvärt...

Vem fan orkar tänka på miljöaspekten i precis ALLT man gör, herregud.


   
SvaraCitera

Typisktmig:

jag kan inte se hur någon som värnar om miljön eller djur överhuvudtaget kan röka tobak som har odlats i sydamerika. bisarrt.

Veganer bryr ju sig inte nödvändigtvis om miljön? Sen är det ju ganska korkat att tro att någonslags individuell bojkott av produkter från Sydamerika skulle påverka miljön ett dugg. Möjligtvis om du får med dig halva jordens befolkning på det hela, men annars är det ju en ganska efterbliven uppfattning och politisk strategi. Man kan ju dock göra det som moraliskt ställningstagande eller något. Det som verkligen påverkar miljön är förändringar i hela samhällsstruktuerna.


   
SvaraCitera

lol


   
SvaraCitera

kPTRRRR:

lucky strike

Har också hört detta. Tror inte heller Camel är testade på djur.


   
SvaraCitera