Aviseringar
Rensa alla

Vegetarian.


Ämnesstartare

Övervägde att bli vegetarian, eller åtminstone demivegetarian. Men efter att ha suttit framför skärmen i cirkus 1 timme, slog andra tankar mig. Vad spelar det för roll? Vad fan spelar det för roll om JAG, väljer att sluta äta kött? Det spelar ingen roll. För människan har ätit kött i århundraden och kommer inte sluta för att JAG väljer att sluta. Förstår ni hur jag tänker? Det blir så meningslöst. Klart mitt eget samvete skulle må betydligt bättre. Men inte djuren, och det är ju DÄRFÖR man blir vegetarian. För att djuren ska må bättre.

Vill gärna höra era åsikter om det här. Hur tänker ni kring den stora vegetarian frågan?


   
Citera

det är ett ställningstagande som visar att man tycker att det är fel.


   
SvaraCitera
goliat

amsi: det är ett ställningstagande som visar att man tycker att det är fel.

indeed.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
det är ett ställningstagande som visar att man tycker att det är fel.

Klart det är, men det hjälper inte djuren, eller hur?


   
SvaraCitera

AnnaUtanZ:

nej, men det är ett etiskt problem. du väljer själv om du tycker att det är okej med sådant här jävla trams:

image_141.jpg


   
SvaraCitera

Var vegan tidigare men var samma anledning som gjorde att jag lade av. Det spelar helt enkelt ingen roll vad man som individ gör utan det är på samhällelig nivå förändring måste ske. Vill man hindra djurindustrin gör man mer nytta genom att typ spränga transporter, fabriker och på andra sätt göra köttproduktion/-handel olönsam än genom att moralisera över sina egna och andras kostvanor. Däremot kan det ju vara värt för sin egen hälsas skull att käka mycket vegetariskt och så. 🙂


   
SvaraCitera

Rödingajäveln:
Var vegan tidigare men var samma anledning som gjorde att jag lade av. Det spelar helt enkelt ingen roll vad man som individ gör utan det är på samhällelig nivå förändring måste ske. Vill man hindra djurindustrin gör man mer nytta genom att typ spränga transporter, fabriker och på andra sätt göra köttindustrin olönsam än genom att moralisera över sina egna och andras kostvanor. Däremot kan det ju vara värt för sin egen hälsas skull att käka mycket vegetariskt och så. 🙂

jävla pk.


   
SvaraCitera

amsi:

jävla pk.

Fett PK att spränga fabriker!


   
SvaraCitera

Det är så mainstream, alla gör det


   
SvaraCitera

Rödingajäveln:

Fett PK att spränga fabriker!

precis! 


   
SvaraCitera

so what om människan har gjort det i x antal år? vi har utvecklats och vi klarar oss utan kött i dagens samhälle. människan har gjort mycket i hundratals år som vi slutade ifrån såfort d kom andra alternativ. idag finns d andra alternativ för kött

nej jag är inte vegetarian 


   
SvaraCitera

Vad hjälper det om jag inte dödar mina grannar när en massa människor ändå gör det i Syrien?


   
SvaraCitera

dazed:
Vad hjälper det om jag inte dödar mina grannar när en massa människor ändå gör det i Syrien?

döda syrier som kommer hit. de hade ändå dött i hemlandet


   
SvaraCitera

kukoxo:

döda syrier som kommer hit. de hade ändå dött i hemlandet

Precis.


   
SvaraCitera

du är dina handlingar, inte dina ideal.

och nej, konsumentmakt fungerar inte men du väljer i alla fall själv om du vill vara en del av den smutsiga köttindustrin eller inte.


   
SvaraCitera