Aviseringar
Rensa alla

Vegetarian.


Biologen: och nej, konsumentmakt fungerar inte men du väljer i alla fall själv om du vill vara en del av den smutsiga köttindustrin eller inte.

Paradox?


   
SvaraCitera

MissAnox: Paradox?

nja.

man påverkar inte särskilt mycket som veggo. men några färre djur blir slaktade varje år om du låter bli att äta kött iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

nja.

man påverkar inte särskilt mycket som veggo. men några färre djur blir slaktade varje år om du låter bli att äta kött iaf.

Fast där har du ju fel. Det slutas inte döda djur bara för att en människa slutar äta kött.


   
SvaraCitera

AnnaUtanZ: Fast där har du ju fel. Det slutas inte döda djur bara för att en människa slutar äta kött.

om efterfrågan på kött minskar kommer också mindre kött att produceras. i alla fall i teorin. så lite skillnad gör man.

men framförallt handlar det väl om en själv. personligen känner jag inte för att ge pengar åt någon som slaktar djur. så enkelt är det.


   
SvaraCitera

ät kött om du vill. men försök inte att rättfärdiga det med argument om att "det gör ingen skillnad".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:
ät kött om du vill. men försök inte att rättfärdiga det med argument om att "det gör ingen skillnad".

Å varför inte det? I mina ögon gör det ingen skillnad om jag äter kött eller inte. Däremot om FLERA inte äter kött, är vi inne på en helt annan sak. Men nu sa jag inte det, utan jag pratar om mig som individ.  


   
SvaraCitera

AnnaUtanZ: Å varför inte det? I mina ögon gör det ingen skillnad om jag äter kött eller inte. Däremot om FLERA inte äter kött, är vi inne på en helt annan sak. Men nu sa jag inte det, utan jag pratar om mig som individ.

om flera ska sluta måste någon börja. det där är bara en dålig ursäkt.

det känns som att det är ordentligt med hyckleri att säga att man tycker att något är fel och sedan göra det ändå.

ingenting spelar någon roll, jorden kommer gå under, alla kommer dö. antingen så bidrar du med det lilla du kan eller så är du ett rövhål. bara att välja liksom.


   
SvaraCitera

Biologen: nja.

man påverkar inte särskilt mycket som veggo. men några färre djur blir slaktade varje år om du låter bli att äta kött iaf.

Mm, sprida idéer globalt is the shit


   
SvaraCitera

alla kan sluta lite grann 


   
SvaraCitera

äter bara kött hemma. 


   
SvaraCitera

det är äckligt. ska sluta, men det blir så mycket bråk.


   
SvaraCitera

amsi:

nej, men det är ett etiskt problem. du väljer själv om du tycker att det är okej med sådant här jävla trams:
image_141.jpg

Those are some nice chickens. Bwak-ba-bawk.


   
SvaraCitera

Jag funderar varenda dag på att bli vegetarian, men det är inte för att jag ska typ, revolutionera mot att man dödar djur, det är mer så att jag blir äcklad när jag äter mat som påminner om grund-djuret... Så jag både vill och vill inte bli vegetarian, jag älskar köttfärssås, hamburgare och korv, men andra grytor och sådant i skolan, kyckling och fisk - det påminner så mycket om grund djuret. Och då blir jag äcklad och kan inte äta det 🙁 Så hag vet inte om jag borde bli vegetarian eller inte??


   
SvaraCitera

Om du slutar äta kött så kanske du åtminstone får andra att börja tänka över sina matvanor och hur mycket kött de äter, även om de kanske inte blir vegetarianer som du. Det finns mycket bra med att vara vegetarian. Bland annat så är det MYCKET bättre för miljön eftersom att det krävs mycket mindre resurser för att odla grödor än att producera kött. Jag har varit vegetarian i fyra månader nu, och jag känner att jag mår mycket bättre i bådde kropp och själ. På något vis känner jag mej mycket renare inuti.

Anledningen till att jag är vegetarian är att det är bättre för miljön, inga djur behöver dödas för att jag ska få mat, jag mår bättre i kropp och själ, och för att jag känner att jag inte är jätteförtjust i kött. Ärligt talat så tycker jag att jag äter godare nu än när jag inte var vegetarian.

Alla gör vi våra egna val, och det här är mitt.


   
SvaraCitera