Aviseringar
Rensa alla

Vegetarian here I come


Vad bra [love]

Och jag tycker du ska slopa fisken med... det finns många sorters fiskar/skaldjur som är hotade där det fortfarande fiskas för fullt, och som köps in till våra svenska snabbköp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Och jag tycker du ska slopa fisken med... det finns många sorters fiskar/skaldjur som är hotade där det fortfarande fiskas för fullt, och som köps in till våra svenska snabbköp.

Precis!![smile]

Vad kul att det inte bara jag som är vegis... trodde jag var den enda typ, haha 😛


   
SvaraCitera

Sucher:

Precis!![smile]

Vad kul att det inte bara jag som är vegis... trodde jag var den enda typ, haha 😛

Öh, du skulle bara veta. [rolleyes] Fast jag känner ingen vegetarian/vegan bra, alla mina kompisar äter kött. Försöker få dem att joina the brightside (inte för att det är jobbigt när man kommer dit och de bjuder på mat som jag inte äter, bara delvis, typ [blush])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sucher:

Ja ägg kommer jag inte äta i lösform, men för ex jag kommer inte sluta äta pannkakor för att det innehåller ägg, så då får jag väl "äta" ägg ändå

Supermegalätt att göra pannkakor utan ägg.


   
SvaraCitera

Finns väl vissa fördelar ur ett hälsoperspektiv med att äta fisk, men utöver det... nej. Fiskar är som sagt också djur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yeah.


   
SvaraCitera

mitt tips är att först vänja dig vid en lakto- och ovovegetarisk kost. sedan kan du börja utesluta mer animaliska produkter när du känner att du har koll på det.


   
SvaraCitera

Homunculi:

FELFELFELFELFELFELFELFELFELFELFEL.

nej?

lockbete:

fjortis

haha den dummaste kommentaren jag har hört.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Öh, du skulle bara veta. Fast jag känner ingen vegetarian/vegan bra, alla mina kompisar äter kött. Försöker få dem att joina the brightside (inte för att det är jobbigt när man kommer dit och de bjuder på mat som jag inte äter, bara delvis, typ )

Ah, okej det vart jo bra, jag tror nog att jag inte kommer att tycka det är sådär jättejobbigt, tvärtom utan man kommer nog blir mer stärkt på sin veg. tro varje gång man ser någon äta kött. Iaf det är så jag fungerar, haha[smile]

Woodwell:

Supermegalätt att göra pannkakor utan ägg.

Är det verkligen det? För man samma goda härliga resultat?

mediakatt:

Finns väl vissa fördelar ur ett hälsoperspektiv med att äta fisk, men utöver det... nej. Fiskar är som sagt också djur.

aa precis, Omega3 fett syror... Finns jo tillskott man kan ta, för att komlettera dem..


   
SvaraCitera

[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad vill du? Om ska ha en sådan attityd i mina trådar, så STAY OUT!![mad]


   
SvaraCitera

Sucher:

Hur ska jag göra?

Om du tänker utesluta mjölk, ägg och liknande förutom när det finns i bakverk så ser jag inte varför du skulle käka fisk ändå?

mmusic:

och vegan [?] får inte äta nått som kommer från djur
eller djur och vegetarian får inte äta djur förutom vitt kött [typ chicken nuggets eller vafan de heter] och fisk.

Veganer varken äter eller använder sig av animaliska produkter, och är man vegetarian så käkar man inte döda djur. Fisk och kyckling är döda djur. När vegetarianer tror att de inte klarar sig utan kött helt och hållet kallar de sig för demi-vegetarianer, äter fisk och skaldjur och låtsas som att det inte är lika mycket djur som en ko eller gris.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yeahbiteme:

Om du tänker utesluta mjölk, ägg och liknande förutom när det finns i bakverk så ser jag inte varför du skulle käka fisk ändå?

jag hade inte tänkt att utesluta mjölk, men det vart äggen som bara äts när det förekommer i bakverk.

yeahbiteme:

Fisk och kyckling är döda djur. När vegetarianer tror att de inte klarar sig utan kött helt och hållet kallar de sig för demi-vegetarianer, äter fisk och skaldjur och låtsas som att det inte är lika mycket djur som en ko eller gris.

Jag hade inte tänkt att bli vegan, då det är lite väl extremt för mig, men du har helt rätt i det du säger!


   
SvaraCitera

Sucher:

jag hade inte tänkt att utesluta mjölk, men det vart äggen som bara äts när det förekommer i bakverk.

Ser fortfarande inte varför du skulle käka fisk?

Sucher:

Jag hade inte tänkt att bli vegan, då det är lite väl extremt för mig, men du har helt rätt i det du säger!

Var mer riktat till tjejen som påstod att en vegetarian äter vitt kött, vilket inte är sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yeahbiteme:

Ser fortfarande inte varför du skulle käka fisk?

Nä nu när jag ändå ska satsa på den vegetariska stilen, så känns det lite hypocritical att samtidigt äta fisk...

yeahbiteme:

Var mer riktat till tjejen som påstod att en vegetarian äter vitt kött, vilket inte är sant.

Ja det vart jo bra inkompetens från hennes sida..


   
SvaraCitera