Aviseringar
Rensa alla

Vegetarian/vegan?


Ämnesstartare

Hannajkl:

Fattar ni mitt resonemang? [cute]

Absolut 🙂

Moribund:

För att veg-mat är gott! [y]

helt klart 😀

Jag tänker gå över till den gröna sidan. [smile]


   
SvaraCitera

melancholy:

Jag tänker gå över till den gröna sidan.

Sweet!

Btw. Först när jag blev veggo hade jag migrän av och till i två veckor ungefär. Gick ändå inte över pang bom utan åt bara kött till middag. Men tydligen...


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hannajkl:

Gick ändå inte över pang bom utan åt bara kött till middag

vad menar du nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va hoss vetrinären en gång när min kat va sjuk typ me fick inge bra va man nu sejer.. insyn insickt.. intryck hetter de ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fabbe:

va hoss vetrinären en gång när min kat va sjuk typ me fick inge bra va man nu sejer.. insyn insickt.. intryck hetter de ja.

eh?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

melancholy:

eh?

va flabbaru om ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att jag inte ser någon anledning till att äta kött[party]
+ det är sjukt nyttigt och fräschare än att äta kött.


   
SvaraCitera

melancholy:

vad menar du nu?

Jamen jag åt redan vegetarisk mat till lunch i skolan och sen några veckor innan jag blev helt veggo slutade jag äta skinka som pålägg och sånt, speciellt till frukost. Och försökte så mkt som möjligt att låta bli, medan till middagar åt jag köttfärssås eller vad det nu var liksom.


   
SvaraCitera

Ser ingen anledning till att inte vara det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har alltid varit, tack vare förnuftiga föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vegetarian - Petavideo och Morrissey
Vegan - kände mig trött på att vara vegetarian och ville testa med veganism.


   
SvaraCitera

Anledning är främst etnisk. Och så gillar jag vegomat. Trivs bra med att inte vara kötthuvud [smile]


   
SvaraCitera

Vad är det för jävla shit ni veggosar snackar om när ni säger "etiska skäl" ?

Jag tycker inte att det är speciellt etiskt att sluta äta kött, så att djuren ska måsta dö för no reason att all. till ingen nytta. de ska bara stå där i ladugården och nötas ut, och vi människor ska pröjsa svindyrt foder till dem utan att få slaktpengar för dem. sen ska de bara säcka ihop och dö och eldas upp. då är det väl bättre att de får slaktas i en lämplig ålder, vi äter dem, då har deras död en liten mening, dem har bidragit med något, sen när de slaktas får bönderna pengar att betala bättre mat och utrustning till korna med. desto bättre de mår vid slakt, desto bättre mängd pengar får bonden att lägga på sina kor.

utan köttkonsumtion dör bönderna ut, för utan slaktpengar har ingen råd att bo på jordbruk, då det är korna som betalar för sig själva och för ladugården. Om ingen har råd med jordbruk har korna ingenstans att ta vägen. vad ska vi göra när alla blivit vegetarianer ?
Skjuta alla kor ?
släppa ut dem i det fria så att de dör till vintern ?
[mad]


   
SvaraCitera

jag är vegiterian för att jag tycker att det är äckligt att äta något dött... eller lik liksom. Och så är det mycket nyttigare för att i den vegetariaska maten i skolan t.ex. är det mycket mindre fett 😉


   
SvaraCitera