Aviseringar
Rensa alla

Vegetarianer som gnäller på andra


Ämnesstartare

Devon:

Föds de aldrig upp fiser de minsann inte!

Det där argumentet var så löjligt att jag redan nu drar mig ur diskussionen.

Lycka till. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Devon:

Visst får ni gnälla på folk, men det förändrar inte fakta - ni stödjer fortfarande köttindustrin.

Varför utgår du ifrån att jag är vegetarian?


   
SvaraCitera
smisk

SUKOF:

Tänk över den där meningen ett tag.

Det är mina föräldrar som lagar maten. De äter kött, de köper kött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Det där argumentet var så löjligt att jag redan nu drar mig ur diskussionen.

Nej, det är precis samma princip som kött, äter folk mycket kött kommer många kossor att födas upp, köper folk däremot lite kött så föds inte lika många djur upp och mindre metan släpps ut.

Föds korna inte upp så fiser de inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fisk_den_tredje:

Varför utgår du ifrån att jag är vegetarian?

För att det står det på din press.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Det är mina föräldrar som lagar maten. De äter kött, de köper kött.

Du kan ju dock säga till dom snällt att du inte vill äta kött. Men hos vänner och bekanta har du ingen talan, så där kan man lika gärna käka det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Devon:

Nej, det är precis samma princip som kött, äter folk mycket kött kommer många kossar att födas upp, köper folk däremot lite kött så föds inte lika många djur upp och mindre metan släpps ut.

Bli vegetarian då. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Bli vegetarian då. [rolleyes]

Har redan varit vegetarian. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Devon:

Har redan varit vegetarian. [rolleyes]

Vad cool du är. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Devon:

För att det står det på din press.

Har inte skrivit där sen jag registrerade kontot för tre år sen, men jag äter inte ägg längre, och mjölk (från kor) väldigt sällan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Vad cool du är. [rolleyes]

Ja, men det hör inte hit. [smile]

Poängen är att vegetarianer gärna sitter på höga hästar och klagar på andra när de med sin mat också förtrycker djur.

Fisk_den_tredje:

Har inte skrivit där sen jag registrerade kontot för tre år sen, men jag äter inte ägg längre, och mjölk (från kor) väldigt sällan

Okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Devon:

Poängen är att vegetarianer gärna sitter på höga hästar och klagar på andra när de med sin mat också förtrycker djur.

Okej.


   
SvaraCitera
smisk

Mawns:

Du kan ju dock säga till dom snällt att du inte vill äta kött. Men hos vänner och bekanta har du ingen talan, så där kan man lika gärna käka det.

Ptja, jag har sagt det, men de köper lika mycket kött ändå. Morsan brukar alltid fixa extra mycket grönsaker. [cool]

Dock äter jag fisk och kyckling, så det blir mycket sådant iofs.


   
SvaraCitera

alla vegatarianer äter inte ägg ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta fick mig att känna tvivel i de 8 år jag var vegetarian, så nu har jag blivit vegan i stället. Dock bidrar jag ju fortfarande på många sätt till djurplågeri och all annan skit som finns i världen. Att vara vegan handlar mer för mig om att jag ska må bra.


   
SvaraCitera