Aviseringar
Rensa alla

vegetarianer/veganer


Ämnesstartare

allt det där tjatet om att inte äta kött hit och dit det är ju bara TRAMS! människan är skapt för att äta kött, fisk, ägg och mjölkprodukter[crazy] så ni som kallar er vegetarianer eller ännu värre veganer sluta upp med ert larviga beteende och börja ät som normalt folk!

kött.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Tråkigt troll.


   
SvaraCitera

Fisk och kött kan jag hålla med om att vi haft tillgång till hela tiden, men hönor och kor lärde vi nog oss nog att tämja senare. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tänkte bli vegetarian där ett tag, men ångrade mig. då min bästa kompis sa att han aldrig mer skulle prata med mig om jag blev det. eftersom han hatar veganer [rolleyes]
men den riktiga andledningen är väl för att jag helt enkelt älskar kött och är uppvuxen med att äta det också. dessutom behöver jag dom vitaminerna som finns i kött etc. och det enda vegetariska rätten som faktiskt smakar gott är falafel. [confused] allt annat smakar bajs.

har dock inget emot veganer osv, sålänge dom inte håller på och trackar ner på dom som vill äta kött så är det lungt. tyvär så är dom flesta veganerna sådär [tard]

det här med pommefrites och sås till liksom, mums![cute][y]

beef-porterhouse.jpg


   
SvaraCitera

Jag äter kött för att det är sjukt gott med blodig stek, grillad flintastek osv. Men vore det inte lite mer rättvist om det annordnades en ärlig kamp till döden [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag äter inte kött för att det känns fel och onaturligt för MIG. Och jag försöker inte tvinga på någon annan mitt kostval. Så vad utgör jag för problem för dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men nu kanske det är dags att börja sluta tänka på vad man själv vill och tycker om och istället börja tänka lite på vår planet. Hur vettigt är det att investera 7-16 kg vete eller sojabönor, upp till 15.500 liter vatten och 323 kvadratmeter betesmark för att producera ett kilo kött till någon som är beredd att betala för det? Vegetarisk kost gynnar inte bara djuren, utan även svältande människor +miljön. Tycker folk ska ta och läsa på lite och sluta ignorera vegetarianism och istället inse vilka många fördelar det har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tard]

var tror du människan kommer ifrån från början?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det absolut löjligaste är folk som klagar över andra människors personliga livsstils val.

Låt de som är veganer, vara veganer. Låt vegetarianerna vara vegetarianer. se det som att dem balanserar upp det hela[no-no]

det finns många miljövänliga skäl till att inte äta kött eller till att minska konsumtionen, därav tror jag många blivit vegetarianer på senare tid.

Jag själv är vegan och ser inget fel i själv köttätandet, det är som du säger, en vana, något som blivit naturligt för oss. Men å andra sidan hur många andra djur mjölkar andra djur eller äter andras ägg? Inte så många nej.. därför, enligt naturen så är detta Inte ett normalt beteende.

Att vi sedan behandlar djur illa, försämrar klimatet och skövlar regnskog för att ha kött på tallriken, det är också nästan ännu mer löjligt.

Så, de som gjort sina val har gjort sina val. Låt dem vara och acceptera det. Var snäll istället och fråga om de vill smaka och var snäll och smaka på deras mat istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*StarNoStar*:

tyvär så är dom flesta veganerna sådär

väldigt, väldigt få veganer trackar ner på andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

väldigt, väldigt få veganer trackar ner på andra.

jag håller INTE med.
inte om man utgår utefter mina egna erfarenheter iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*StarNoStar*:

jag håller INTE med.
inte om man utgår utefter mina egna erfarenheter iaf.

Mina erfarenheter säger att det ofta är köttätare som måste säga något, typ "kött är gott HÖH" eller "man dör om man inte äter kött", och om man säger emot eller något så tar dom det som en attack [zzz]

Som den här tråden, till exempel [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*StarNoStar*:

inte om man utgår utefter mina egna erfarenheter iaf.

Sluta lipa.

Kött är gött, grönt är skönt. Works both ways! CHILL THE FUCK OUT.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Mina erfarenheter säger att det ofta är köttätare som måste säga något, typ "kött är gott HÖH" eller "man dör om man inte äter kött", och om man säger emot eller något så tar dom det som en attack [zzz]

och vad är det för fel på att säga att kött är gott?
det är ju gott. [confused] herregud, låt dom tycka att det är gott så kan dom som tycker att vegetariska rätter är goda tycka det.

och ja, det är som sagt dina erfarenheter det. mina egna säger som sagt någonting helt annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SWEEET:

Sluta lipa.

Kött är gött, grönt är skönt. Works both ways! CHILL THE FUCK OUT.

jag lipar inte [tired]


   
SvaraCitera